Ediția: Sâmbătă 5 iulie 2025 Nr. 6913

Dacia lansează monovolumul anul viitor


Monovolumul Dacia va fi lansat în 2012 și va fi produs în Maroc în două va-riante, una de familie și una utilitară, la un preț începând cu 13.000 de euro, potrivit publicației franceze L’argus. Noul model Dacia va avea o lungime de aproximativ 4,5 metri, un format comparabil cu cel al Renault Grand Scenic, iar habitatul va fi suficient pentru șapte adulți. Noul model va fi al cincilea membru al familiei Dacia, după berlina Logan și hatchback-ul Sandero, breakul Logan MCV și vehiculul sport utilitar Duster. L’argus notează că monovolumul Dacia, la fel de spațios ca Renault Grand Scenic, va costa cât un Modus, explică Mediafax. MPV-ul Dacia va costa de la 13.000 de euro în versiunea pe benzină și 15.000 euro în cazul celei diesel, cu circa 2.000 de euro mai mult decât break-ul MCV în versiunea cu șapte locuri. Noul model Dacia va fi dotat în cazul versiunii diesel cu motor 1,5 dCi, de 90 și 105 cai putere. În cazul versiunii pe benzină, va fi folosit probabil motorul 1,2 TCE de 100 de cai putere, se arată în articol. Vehiculul va avea o lungime de aproximativ 4,5 metri, un format comparabil cu cel al Renault Grand Scenic, iar habitaclul va fi suficient pentru șapte adulți. Modularitatea va fi similară cu cea a breakului MCV, care dispune de banchete rabatabile. Astfel, va exista și versiunea cu trei rânduri de locuri. În condițiile în care locurile de pe rândurile doi și trei vor fi rabatabile, spațiul de bagaje va depăși 2.300 de litri.

***

Potrivit articolului, este posibil ca viitoarea gene-rație Renault Kangoo (în cadrul proiectului K67) să fie vândută sub sigla Dacia pe unele piețe. Versiunea utilitară va avea uși laterale culisante și uși de spate asimetrice, asemănătoare cu cele ale Logan MCV. Renault asamblează din 2003 vehicule utilitare Kangoo și versiuni ale familiei sale în uzina din Casablanca, unde sunt fabricate și modelele Logan și Sandero. Capacitatea de producție a acestei fabrici este însă li-mitată la 70.000 de unități pe an. Din acest motiv este logic că cele două noi mo-dele, respectiv noul MPV și K67, să fie asamblate la noua fabrică din Tanger, potrivit publicației. Uzina de la Pitești, cu o producție anuală de 300.000 de vehicule, lucrează la capacitate maximă, astfel încât noua fabrică din Tanger va reprezenta o gură de oxigen, iar poziția sa geografică va contribui la reducerea semnificativă a timpilor de așteptare a livrărilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?