Ediția: Sâmbătă 7 Decembrie 2024. Nr 6774
Ediția: Sâmbătă 7 Decembrie 2024. Nr 6774

Consiliul Concurenţei: Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine, din 44 de localităţi în care activităţile sale şi ale Profi se suprapun

          Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland BV (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food SRL. Conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES, în urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image pe piaţa comerţului cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount şi alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localităţi din România.
          Astfel, Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localităţi în care activităţile Mega Image şi Profi se suprapun şi ar putea conduce la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. Principalele localităţi în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timişoara, Oradea, Bucureşti, Azuga, Breaza, Predeal, Buşteni, Popeşti Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Floreşti, Cluj-Napoca, Adjud, Baloteşti, Domneşti, Chiajna, Constanţa şi Ploieşti.
De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
          În urmă cu câteva zile, autoritatea de concurenţă a pus în dezbatere publică şi angajamentele propuse de Mega Image referitoare la implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea şi delistarea furnizorilor în cadrul reţelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceştia comercializează produse alimentare sau non-alimentare. Angajamentele formulate de Mega Image sunt publicate pe pagina web a autorităţii de concurenţă, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro. Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până la data de 4 noiembrie 2024.

          Personalul Mega Image implicat în desfăşurarea activităţii magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces şi va fi transferat, alături de toate drepturile şi beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul sau cumpărătorii adecvaţi, a transmis marţi retailerul. Delhaize „The Lion” Nederland BV (Mega Image) a propus, recent, o serie de angajamente pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food SRL.

          Printre acestea se află şi cedarea activităţilor de vânzare de bunuri de larg consum aferente unui număr total de 87 de magazine situate în Bucureşti, Ilfov, Cluj, Timişoara, sub forma unui transfer de business (incluzând echipamentele, personalul aferent etc.), fără întreruperea activităţii pentru niciunul dintre unităţile implicate. „În linie cu valorile esenţiale ale grupului Ahold Delhaize, clarificăm faptul că întreg personalul implicat în desfăşurarea activităţii magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces şi va fi transferat, alături de toate drepturile şi beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul/cumpărătorii adecvat/adecvaţi. De asemenea, în linie cu regulile specifice concentrărilor economice, cumpărătorul şi/sau cumpărătorii vor trebui să îndeplinească o serie de condiţii de eligibilitate menite să asigure viabilitatea şi continuitatea activităţii comerciale cesionate. Mai precis, entităţile interesate vor trebui să îndeplinească toate cerinţele legale aplicabile pentru a prelua activitatea. Totodată, cumpărătorul / cumpărătorii vor fi supuşi, în prealabil, aprobării Consiliului Concurenţei, astfel că orice acord final va fi încheiat doar după aprobarea de către Consiliul Concurenţei”, precizează retailerul într-un punct de vedere transmis marţi AGERPRES.

          Potrivit sursei citate, angajamentele specifice pieţelor locale fac parte integrantă din pachetul complet al angajamentelor propuse de către Ahold Delhaize, alături de angajamentele comportamentale supuse consultării publice de către Consiliul Concurenţei în data de 9 octombrie 2024. Angajamentele asumate garantează că aprobarea tranzacţiei, în condiţiile implementării lor, asigură păstrarea unui just echilibru concurenţial pe piaţă, angajamentele fiind de natură să înlăture complet îngrijorările exprimate de Consiliul Concurenţei cu privire la pieţele locale, se mai arată în documentul transmis de Mega Image.

          Astfel, Ahold Delhaize se angajează să cedeze activităţile de vânzare de bunuri de larg consum aferente unui număr total de 87 de magazine în vederea reducerii cotei de piaţă cumulative şi a numărului de magazine în zonele relevante, către unul sau mai mulţi cumpărători adecvaţi şi evaluaţi în baza unor criterii obiective şi calitative, cu aprobarea prealabilă a Consiliului Concurenţei. Mega Image precizează faptul că aceste angajamente reprezintă un demers firesc şi specific în aceste categorii de tranzacţii pe pieţele de retail, acestea fiind, totodată, formulate conform algoritmului de calcul şi reglementărilor specifice în domeniul concurenţei şi sunt în linie cu practica decizională a autorităţii naţionale, dar şi cu practica la nivel european.

          La finele lunii octombrie 2023, fondul de private equity MidEuropa anunţa, printr-un comunicat, că a încheiat un acord privind vânzarea Profi Rom Food către Ahold Delhaize, din care face parte şi lanţul Mega Image, pentru suma de 1,3 miliarde de euro. (…)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?