Ediția: Sâmbătă 14 Decembrie 2024. Nr 6779
Ediția: Sâmbătă 14 Decembrie 2024. Nr 6779

Cine și cum beneficiază de anularea unor obligații bugetare către AJOFM Vrancea

COMUNICAT DE PRESĂ:

Ordinul 1176 din 16 octombrie 2024 al Președintelui ANOFM pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare

          La data de 16 octombrie 2024 a fost aprobată Procedura de anulare a unor obligații bugetare care se aplică obligațiilor bugetare administrate de către AJOFM Vrancea și stabilește modul de realizare a activității de anulare a unor obligații bugetare în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță de urgență.

          Prin obligații bugetare administrate de catre AJOFM Vrancea se înțelege obligații bugetare principale, reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, precum și alte debite pentru care, potrivit actelor normative în vigoare, AJOFM Vrancea are competențe în stabilire și recuperare, precum și obligații accesorii aferente acestora, stabilite prin:

a) decizii de imputare emise de catre AJOFM Vrancea;

b) procese-verbale de control;

c) hotărâri judecătorești emise de instanța competentă;

d) decizii/procese-verbale referitoare la obligațiile bugetare accesorii.

          Prin obligații bugetare administrate de catre AJOFM Vrancea se înțelege inclusiv obligațiile bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii, existente în evidența AJOFM Vrancea în vederea recuperării.

          Debitorii ce pot beneficia de facilitățile prevăzute în prezenta procedură sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale ori instituții publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, precum și prin Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, după caz.

În categoria debitorilor se includ și următorii:

a) debitorii declarați insolvabili, potrivit legii;

b) persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;

c) debitorii aflați în procedura insolvenței ori aflați în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare;

d) debitorii care la data de 31 august 2024 inclusiv înregistrează numai obligații de plată accesorii nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, iar accesoriile nu au fost stinse până la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, respectiv până la data de 6 septembrie 2024;

e) debitorii cărora li s-au comunicat decizii de imputare aferente unor obligații bugetare principale scadente până la data de 31 august 2024 inclusiv, ca urmare a unui control în derulare la data de 6 septembrie 2024, indiferent de data comunicării deciziei de imputare.

          În baza Ordinului 1176/16.10.2024, AJOFM Vrancea acordă următoarele facilități fiscale:

a) amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv;

b) anularea obligațiilor de plată accesorii;

c) amânarea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a unor obligații bugetare sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv;

d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice.

          Categoriile de obligații de plată accesorii care pot face obiectul anulării sunt următoarele:

a) dobânzi/majorări de întârziere;

b) penalități de întârziere;

c) orice alte obligații de plată accesorii.

          Nu se amână la plată și nu se anulează accesoriile aferente unor obligații bugetare principale:

a) reprezentând ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene;

b) care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date;

c) stabilite prin hotărâri penale definitive;

d) reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.

          Cererea de anulare a unor obligații bugetare cuprinde cel puțin următoarele:

a) datele de identificare ale debitorului;

b) obiectul cererii, respectiv anularea unor obligații bugetare, cu precizarea facilităților fiscale solicitate;

c) declarația pe propria răspundere că debitorul se află/nu se află în vreuna dintre situațiile prevăzute mai sus;

d) data și semnătura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului.

          Este necesar ca debitorul să aibă stinse la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de catre AJOFM Vrancea cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024.

          În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de anulare a unor obligații bugetare, AJOFM Vrancea:

a) analizează îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege;

b) emite și comunică, dacă este cazul, decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii, în vederea actualizării obligațiilor de plată accesorii ce pot face obiectul anulării;

c) reface evidența fiscală, în situația în care au fost stinse obligațiile bugetare ce pot face obiectul anulării;

d) emite decizia de anulare a unor obligații bugetare sau decizia de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare, după caz.

COMPARTIMENT COMUNICARE AJOFM VRANCEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?