Primarul orașului Odobești, Daniel Nicolaș, a anunțat că va fi construit un sediu nou pentru primărie. În acest sens, Primăria Odobești a scos la licitație proiectul de investiții „Construire sediu administrativ UAT Odobești, în vederea creșterii capacității administrative și a serviciilor pentru cetățenii orașului Odobești“. Valoarea investiției este de aproximativ 11,5 milioane de lei.
Sediul în care funcționează în prezent primăria este monument istoric, datează din anul 1929 și nu au mai fost executate lucrări de reparații de anvergură.
„Având în vedere dezvoltarea orașului și vechimea construcției, administrația locală se confruntă în prezent cu o lipsă de spații necesare pentru o bună desfășurare a activităților de zi cu zi. Astfel, prin acest proiect se propune construirea și dotarea unui nou sediu de primărie, modern, care să asigure toate funcționalitățile necesare: spații pentru unitățile administrative; spatii pentru depozitare; spații sanitare; asigurarea unei relații adecvate cu publicul; optimizarea circuitelor interne și a timpului de lucru; asigurarea unui mediu de lucru plăcut prin dispunerea instalațiilor de climatizare; asigurarea sustenabilității investiției, printr-un consum energetic redus și un impact minim asupra mediului înconjurător, etc;“, se arată în caietul de sarcini.
Practic, în Orașul Odobești există un sediu al primăriei care nu corespunde necesităților actuale. „În prezent, sediul administrației publice locale a Orașului Odobești, funcționează într-o clădire veche de peste 100 ani. În decursul timpului nu s-au făcut intervenții majore de consolidare, reabilitare sau modernizare. Intervențiile care s-au executat au fost lucrări de reparații urgente, lucrări de întreținere la interior și exterior, această clădire fiind monument. Din punct de vedere funcțional, construcția nu respectă suprafețele minime necesare pentru desfășurarea în condiții decente a activităților specifice. Construirea unui nou sediu al primăriei asigură dezvoltarea continuă a orașului prin informatizare, respectarea cerințelor de securitate fizică și digitală, coordonarea acțiunilor în situații extraordinare (calamități și dezastre naturale, situații de urgență). Administrația locală se confruntă cu o lipsă acută de spații în clădirea actuală a primăriei. Totodată se estimează că această problemă va deveni permanentă, din cauza creșterii volumului de activități și a numărului mare de proiecte necesare a fi implementate într-un orizont de timp mediu spre lung“, se mai arată în caietul de sarcini.
Noul sediu va îndeplini cerințele persoanelor care lucrează în sistemul administrației publice locale, cât și pe cele ale comunității locale.