Președintele ales al Consiliului Județean (CJ) Vrancea, Nicușor Halici, a anunțat că a fost scos la licitație contractul pentru proiectarea și execuția drumului de mare viteză Focșani-Brăila, de către Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR). Drumul are o lungime de 73 kilometri și are o valoare estimată de 5,3 miliarde de lei, fără TVA.
„CNIR a făcut un pas esențial spre realizarea acestui proiect major, trimițând spre publicare în SEAP contractul pentru proiectarea și execuția drumului de mare viteză Focșani-Brăila, cu o lungime de 73 kilometri! Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024. Câștigătorul contractului va avea la dispoziție maximum 42 de luni (6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție) și 5,3 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila. Noul drum expres va asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6). Pe traseu vor fi construite inclusiv: 57 poduri și pasaje; 2 Parcări de scurtă durată; 2 Spații de servicii; un Centru de Întreține și Coordonare; un Centru de Monitorizare și Informare. Acest proiect va transforma mobilitatea în regiune și va stimula dezvoltarea economică!“, a scris pe pagina sa de facebook președintele ales al CJ Vrancea, Nicușor Halici.
Licitația pentru Drumul Expres Focșani-Brăila a fost publicată și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), după cum a anunțat CNIR. Anunțul din JOUE poate fi consultat la https://ted.europa.eu/en/notice/-/detail/556892-2024.
Potrivit sursei citate, contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract. ,,Este prima licitație a CNIR, iar în documentație am inclus criterii de evaluare noi, respectând angajamentele naționale față de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice și inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40 %, iar în oferta tehnică (60 %) am inclus următorii factori de evaluare cu ponderile aferente:
-6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)
-5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: materiale sustenabile pentru construcții
-5 % Emisii CO 2/Schimbări climatice: pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
-6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulația pe segmente de drum funcționale independent”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Conform CNIR, Drumul Expres va avea două benzi pe sens (4X3,50 metri), bandă mediană (3 metri), acostament consolidat (2X2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute șase noduri rutiere și 57 de structuri (poduri și pasaje). Garanția lucrărilor este de 5 ani.
Dotările Drumului Expres :
-2 Parcări de Scurtă Durată (stânga+dreapta) cu 120 de locuri și platformă de cântărire inclusă respectiv Spații de servicii tip S 1 (stânga+dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spațiu rezervat pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică.
-Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și Centru de Monitorizare și Informare.