Ediția: Vineri 11 octombrie 2024 Nr. 6734
Ediția: Vineri 11 octombrie 2024 Nr. 6734

FOTO: Adjud. Educație digitalizată la Școala Gimnazială Principele Radu

COMUNICAT DE PRESĂ:

Școala Gimnazială Principele Radu din Adjud aduce incluziunea și reduce abandonul școlar prin Laboratorul Mobil STEAM Thinken

Într-o inițiativă curajoasă, Școala Gimnazială Principele Radu din Adjud a implementat Laboratorul Mobil și Incluziv STEAM Thinken, o soluție revoluționară menită să digitalizeze educația și să combată abandonul școlar. Proiectul, finanțat prin PNRAS, își propune să creeze un mediu educațional incluziv și atractiv, care să inspire elevii să rămână la școală și să participe activ la învățare.

Incluziunea ca pilon al succesului educațional

Laboratorul Thinken este mai mult decât un simplu echipament tehnologic; este un instrument care sprijină incluziunea tuturor elevilor, indiferent de nevoile lor. Tabla interactivă reglabilă în înălțime face posibilă utilizarea acesteia de către elevii aflați în scaun cu rotile, în timp ce aplicația Fable Blockly permite programarea elevilor cu dislexie sau deficiențe de vedere. Aceste funcții demonstrează angajamentul școlii de a oferi o educație accesibilă tuturor și de a elimina barierele în calea învățării. „Prin implementarea Thinken, ne dorim să aducem tehnologia în sprijinul tuturor elevilor. De la cei cu nevoi speciale până la cei pasionați de știință și tehnologie, fiecare elev are șansa de a se exprima și de a învăța într-un mod care i se potrivește,” explică Enache Mihaela, directoarea școlii. „Este o investiție în viitorul lor și în viitorul nostru ca școală.”

Combaterea abandonului școlar prin inovație

Rata de abandon a crescut semnificativ în ultimii ani in școala Principele Radu (2021/2022- 2,52% 2023/2024 -9,40%), iar Thinken vine ca o soluție inovatoare pentru a răspunde acestei provocări. Prin integrarea echipamentelor moderne, școala oferă elevilor oportunitatea de a învăța într-un mod interactiv și captivant, transformând orele tradiționale în experiențe educaționale atractive.

Cei 110 elevi au acum acces la tehnologii precum realitatea virtuală, care fac posibilă explorarea unor concepte complexe într-un mod vizual și tangibil, crescând astfel interesul și motivația de a participa la cursuri. Videoconferințele și workshopurile la distanță permit conectarea cu alte școli și specialiști din întreaga lume, aducând o dimensiune globală învățării.

Un mediu școlar incluziv și modern

Laboratorul Thinken nu este doar o resursă pentru elevi, ci și pentru profesori, oferind acestora noi metode de predare adaptate diverselor nevoi și stiluri de învățare. Tehnologia devine astfel un aliat în combaterea abandonului, oferind un mediu în care elevii se simt sprijiniți și valorizați. „Pentru mulți dintre elevii noștri, accesul la aceste tehnologii înseamnă mai mult decât simpla utilizare a unui dispozitiv; înseamnă incluziune, înțelegere și curajul de a depăși propriile limite. Școala devine un loc unde vii cu drag și unde fiecare elev se simte parte din comunitate,” adaugă psihologul școlii Toma Violeta.

Mark Abraham, CEO Shape Robotics, subliniază importanța acestui proiect: „Thinken este un pas esențial pentru a transforma școala într-un mediu prietenos și accesibil pentru toți elevii. Investim nu doar în echipamente, ci și în formarea profesorilor, pentru a crea o experiență educațională incluzivă și eficientă.”

Cu Thinken, Școala Gimnazială Principele Radu din Adjud face un pas important către o educație modernă, care prioritizează incluziunea și participarea activă a fiecărui elev, contribuind astfel la reducerea abandonului școlar și la crearea unui mediu educațional sigur și accesibil pentru toți.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?