Ediția: Sâmbătă 15 iulie 2024. Nr. 6670
Ediția: Sâmbătă 15 iulie 2024. Nr. 6670

Elev din Iași, medaliat cu aur la Balcaniada de Matematică pentru Juniori

          În spatele unui vis devenit realitate este foarte multă muncă, perseverenţă şi implicare, a declarat, pentru AGERPRES, Tudor Chelaru, elev în clasa a VII-a la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Iaşi, care a obţinut Medalia de Aur la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori, competiţie care anul acesta s-a desfăşurat în Antalya (Turcia). „Pentru mine această performanţă înseamnă un vis împlinit şi o confirmare a cunoştinţelor şi a efortului depus pe parcursul acestui an. Eu dorinţele mi le fac în timp ce merg. Adică nu aveam aşteptări aşa de mari la început. Şi am luat-o încetul cu încetul şi mi-am impus obiective în timp ce am continuat să avansez în stadiile olimpiadelor şi ale barajelor. Şi, da, în momentul în care m-am calificat la Balcaniadă obiectivul meu a fost să iau o medalie cât mai strălucitoare, cât mai valoroasă. Până la urmă am ajuns să câştig medalia de aur. Pentru mine, îndeplinirea unui vis înseamnă o muncă constantă, să fiu perseverent şi să nu te dai bătut în cele mai grele şi frustrante momente. Şi pentru asta mereu e nevoie de cineva lângă tine”, a afirmat Tudor Chelaru.

          Pasiunea pentru matematică a fost descoperită în clasa a III-a, an în care părinţii l-au înscris la Centrul de Excelenţă. „În clasa a VI-a am mers la olimpiada de fizică. Îmi place fizica, dar am decis să nu mai muncesc la un nivel atât de înalt aşa cum o făceam atunci, pentru că simţeam că mă suprasolicită. Pentru a performa cu adevărat trebuia să renunţ la una din ele. Din moment ce matematica a fost prima materie care mi-a plăcut şi am avut o legătură, am şi performat, aşa că am ales matematica. Pentru mine matematica nu este o povară, cum este pentru alte persoane. Am şi eu colegi şi ştiu care este relaţia lor cu matematica. Pentru mine este o oportunitate de a rezolva probleme, de a gândi ingenios, este o oportunitate de a gândi logic, să găsesc soluţii chiar şi când ţi se pare că nu vezi nimic. Îmi place când stau mult la o problemă şi-mi iese, este una grea şi aplic o idee interesantă pe care nu am mai abordat-o până acum, idee care mi-a venit după multe ore de muncă”, a spus Tudor Chelaru.

          El a subliniat că pentru a ajunge la astfel de performanţe este nevoie de multă muncă. „Sunt zile în care vreau să mă detaşez de matematică, pentru că simt că nu mai pot şi am nevoie de o pauză, caz în care lucrez două-trei ore pe zi. În rest, muncesc şase, şapte, opt ore pe zi”, a explicat proaspătul medaliat cu aur la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori.

          Tot despre multă muncă, implicare şi cu aceeaşi pasiune pentru matematică vorbeşte şi profesorul, mentorul şi dirigintele lui Tudor Chelaru, Cătălin Budeanu. Pentru el, Tudor este al patrulea elev care obţine aurul la un concurs internaţional de Matematică. Unul dintre aceştia este Ovidiu Avădanei, care acum urmează studiile doctorale la Universitatea Berkeley, din SUA. „Tudor Chelaru ne-a făcut la toţi o surpriză foarte, foarte plăcută şi ne bucurăm de rezultatul lui. (…) În cazul lui Tudor norocul a fost că aceasta a fost prima competiţie de anvergură şi nu a avut asupra lui presiunea unui rezultat anterior care să-l oblige la o performanţă asemănătoare. El fiind mezinul echipei, fiind cel mai mic din echipă, aşteptările din partea celor care au condus delegaţia au fost ceva mai mici”, a declarat pentru AGERPRES Cătălin Budeanu, profesor de matematică la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”.

          El a menţionat că în astfel de competiţii cele mai mari aşteptări sunt de la elevii care au mai participat la baraje, elevii care sunt în clasa a VIII-a sau a IX-a. „De la ei ai aşteptări. De la cei de la clasa a VII-a te aştepţi să câştige experienţă şi de la anul să participe cu şanse mai mari, având şi un bagaj de cunoştinţe mai bogat, trecând prin mai multe tipuri de probleme, având experienţa gestionării emoţiilor în condiţiile unui examen. (…) Sunt copii care se detaşează prin calităţile pe care le au, iar unele dintre ele sunt vizibile: memoria, creativitatea, puterea de muncă. Or, ca să ajungi la un nivel de vârf trebuie să ai un procent destul de mare din fiecare din aceste calităţi. (…) Se pare că Tudor a reuşit ca într-un termen extrem de scurt să facă un salt extraordinar”, a spus prof. Cătălin Budeanu. La acelaşi concurs au mai participat cinci elevi din România, care au obţinut medalii de argint.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?