FOTO: Activitate transnaţionalǎ de învǎţare Erasmus+ ȋn Portugalia pentru elevii Ṣcolii Gimnaziale “Profesor Grozea Nicu” Răstoaca

0
123

COMUNICAT DE PRESĂ:

Ȋn săptămȃna 23 – 27 octombrie 2023 s-a desfăşurat ultima mobilitate cu elevii în cadrul proiectului Erasmus+ KA210 „NO TO BULLYING” derulat de Școala Gimnazială „Profesor Grozea Nicu” din Răstoaca. Proiectul a fost aprobat la runda de selecţie martie 2022 şi se va încheia la data de 31.03.2024.

Mobilitatea cu elevii a fost organizată la şcoala Agrupamento de Escolas de Paredes de Couradin oraşul Parades de Coura, regiunea Norte, Portugalia. Au participat echipaje formate din elevi şi profesori din fiecare şcoalǎ partenerǎ (Polonia, Turcia şi România), care au desfǎşurat activitǎţi împreunǎ cu elevii şi profesorii din şcoala gazdă. Școala Gimnazială „Profesor Grozea Nicu” Răstoaca a fost reprezentată de către elevii Balinca Adrian, Negoiţă Cosmina, Rotaru Michela, ȋnsoţiţi de profesorii Dănilă Nicolae şi Boldeanu Cătălin.

Obiectivul activităţii LET’S STOP CYBERBULLYING! a fost elaborarea unui ghid de siguranţă online astfel încȃt elevii să utilizeze într-un mod responsabil instrumentele de internet şi social-media, să detecteze mai uşor semnele cyberbullying-ului, să evite riscul de a cădea victime, să se formese premisele şi condiţiile creşterea încrederii şi stimei de sine. Au fost desfăşurate o gamă largă de activităţi prin care au fost evidenţiate modurile prin care un elev poate să cadă victimă cyberbullying-ului, strategii de siguranță pentru a asigura protecția împotriva atacurilor cibernetice, moduri de utilizare a instrumentelor și programelor web. A fost realizat un set de expresii pentru părinţi prin care aceştia îşi pot sfătui copiii atunci cȃnd folosesc platformele sociale.

Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască aspecte ce ţin de specificul culturii portugheze – au vizitat Catedrala catolică din Parades de Coura, monumentele din oraşul Braga, centrul local de realizare de către elevi din lego a diferitelor creaţii imaginare sau reale – monumente istorice, personaje istorice, roboţi, produse ale industriei aerospaţiale.

„Pentru mine, mobilitatea ERASMUS+ în Polonia a fost prima experiență într-un proiect european şi o experiență de neuitat. Am întâlnit elevi de aceeași vârstă cu mine din alte ţări care vorbesc o limbă diferită dar care trăiesc aceleaşi emoții și sentimente ca şi noi romȃnii. Am vizitat locuri cu o extraordinară istorie şi am descoperit un alt stil de viață decât cel cu care sunt deja obișnuit. Mă bucur de această experienţă pe care am avut-o şi care mi-a fost acordată.” a declarat elevul Balica Adrian.

„Experienţa mea în cadrul mobilităţii proiectului Erasmus+ din Portugalia, a fost una minunată, am fost pentru prima oară un călător într-o ţară străină, departe de casă. Am explorat o noua cultură cu alţi copii din alte două state – Polonia şi Turcia – am legat prietenii care îmi doresc să fie de lungă durată, am descoperit stiluri noi de viaţă. Această interacţiune a contribuit la dezvoltarea mea personală, mi-a îmbogăţit cunoştinţele şi am văzut că deşi suntem diverşi în limbă, cultură, obiceiuri, tradiţii, suntem la fel în gȃndire, dorinţe şi mod de a fi”, a declarat eleva Rotaru Michela.

„Mobilitatea Erasmus+ la care am participat a fost o experienţă uimitoare. Deşi din medii total diferite, deşi vorbeam limbi diferite, ne-am înţeles în aceeaşi limbă – limba prieteniei. Am descoperit multe lucruri în comun cu ceilalţi copii din proiect, am jucat într-o piesă de teatru ceea ce ne-a permis să legăm prietenii şi să construim amintiri de neuitat. Am vizitat locuri frumoase – monumente istorice, catedrale din oraşele Parades de Coura şi Braga, Universitatea din Coimbra, am văzut peisaje naturale deosebite ceea ce mă determină să spun că a fost o experienţă extraordinară pe care aş repeta-o oricȃnd” a declarat eleva Negoiţă Cosmina.

“Mobilitatea din Portugalia a fost una deosebitǎ! Am avut ocazia să vǎd o şcoalǎ cu adevarat modernǎ, unde nu existǎ loc de clişee sau idei preconcepute. Am ajuns cu toţii la concluzia ca cyberbullying-ul este o realitate a zilelor noastre de aceea este nevoie de o educaţie special în acest sens. Este necesară o educaţie ce presupune implicare nu numai a şcolii ci şi a familiei şi a altor instituţii ale statului” a declarat profesorul Boldeanu Cătălin.

Consider că participarea într-o mobilitate externă de formare profesională prin proiectele Erasmus+, reprezintă o bună oportunitate pentru elevi de a învăţa lucruri noi, de a obţine noi competenţe, de a creşte motivaţia pentru învăţare şi formare profesională. Cred cǎ aceastǎ mobilitate şi-a atins obiectivele propuse şi a reprezentat o realǎ oportunitate pentru elevii şi profesorii participanţi de îmbunătăţire a abilitǎţilor de prevenire şi combatere a acestui fenomen – cyberbullying, de perfecţionare a comunicării în limba engleză, de o mai bunǎ cunoaştere a culturii şi civilizaţiei portugheze” a declarat profesorul Nicolae Dǎnilǎ, reprezentantul legal al unităţii.

Acest material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here