Ediția: Marți 17 septembrie 2024 Nr. 6716
Ediția: Marți 17 septembrie 2024 Nr. 6716

O nouă victimă identificată printre muncitorii carbonizați la Călimănești: un bărbat din Dumitrești

„Noaptea de 20 spre 21 septembrie a zguduit Dumitreștiul. Explozia din miezul nopții, de la Călimănești, a secerat patru vieți nevinovate, printre care se afla și consăteanul nostru, BOCU FLORIN, în vârstă de 37 de ani, fiul lui Tudorel Bocu din satul Motnău. Au rămas doi copii fără tată, o soție neajutorată și părinții distruși de durere. Suntem alături de familia îndoliată și ne rugăm pentru sufletul celui plecat prea devreme dintre noi. Dumnezeu să-l ierte!”, este mesajul transmis pe pagina de facebook a Primăriei Dumitrești.
Vă reamintim că patru oameni au murit și cinci au fost răniți ca urmare a exploziei magistralei de gaze naturale, produsă în noaptea de miercuri spre joi, la 1 km de localitatea Călimănești.
Explozia de la Călimănești s-a produs ca urmare a lucrărilor efectuate la autostrada A7. Este concluzia pompierilor de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Vrancea:
„Explozie urmată de incendiu din cauza fisurării magistralei de transport gaze naturale și apariția scânteilor mecanice, urmare a executării lucrărilor pe șantierul autostrăzii A7”.
Conform companiei Transgaz, „ constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament nr. 219/2197/04.01.2021 emis de SNTGN Transgaz SA pentru lucrarea «Autostrada Focșani -Bacău (inclusiv rețele de utilități) cu amplasamentul pe teritoriul județului Vrancea», acesta nedeținând avizul CTE din partea SNTGN Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect”.
Conform prefectului Nicușor Halici, ”din primele concluzii, este o eroare umană, vedem acum de unde vine eroarea umană, din cea constructivă a acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă faţă de cât s-a intervenit în 2017, ultima oară, pe acest tronson şi ar fi fost remediate zonele cu o degradare mai mare de 40%. El a fost verificat în 2016, acest gazoduct, magistrală şi rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari, pe ea avea în timpul exploziei 35 de bari de atmosfere, aşa o ţineau, cu 10 atmosfere sub cea dată de verificări”.
El a precizat că ”e posibil ca şi factorul noapte să fi contribuit” şi a arătat că ancheta este în desfăşurare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?