GALERIE FOTO: Feliciu Paraschiv, director general şi patron al companiei PACO SUPERMARKETS, despre împletirea viziunilor sale economice cu cele sociale!

0
6542

Exclusiv în Monitorul de Vrancea!

Într-o lume din ce în ce mai globalizată, importanța comunității locale crește. Afacerile locale nu înseamnă doar profit, ci și implicare, grijă, responsabilitate și responsabilizare. O strălucire aparte în acest peisaj, o are PACO SUPERMARKET! Un nume care din 1995 şi-a câştigat încrederea vrâncenilor, adaptându-se strict la cerinţele lor zilnice. Acest lucru a permis dezvoltarea de la un magazin de 48 de metri pătraţi, la 17 supermarketuri în prezent şi peste 430 de angajaţi.

În timp ce ocupă locul 21 în Top 100 retaileri din România, Compania Paco Supermarkets desfăşoară campanii și acțiuni menite să ridice nivelul de implicare al clienților pentru un oraș și un județ mai curate, conştientizând importanţa acestora pentru viitorul ţării şi al întregii planete. Dintre campaniile desfăşurate până acum, amintim: campania de colectare a uleiului alimentar uzat de la populație, a bateriilor uzate, facilitatea extragerii de numerar de pe card fără comision, închirierea, amenajarea, întreţinerea şi punerea la dispoziţia cetăţenilor a miniparcului de lângă Paco Central Focşani, susţinerea echipelor olimpice, a evenimentelor din licee şi şcoli, donaţii de calculatoare şi tehnică de calcul, cursuri de antreprenoriat cu elevii de gimnaziu şi liceu, etc.

Cea mai recentă campanie vizează donarea de sânge, în care sunt chemați să se implice nu doar angajații, ci și clienții supermarketurilor PACO.

Monitorul de Vrancea a stat de vorbă cu Feliciu Paraschiv, directorul general și patronul companiei, pentru a avea o vedere de ansamblu asupra viziunii sale economice și sociale.

1. De ce implicare socială? Nu aduce profit….

Implicarea socială este foarte importantă pentru compania noastră, chiar dacă nu ne aduce profit, ba chiar cheltuială. Noi considerăm că responsabilitatea noastră față de comunitatea locală și impactul pozitiv asupra acesteia, în sensul în care o putem schimba în bine, sunt aspecte de o importanță fundamentală pentru compania Paco Supermarket. Prin acțiunile noastre sociale, ne dorim să contribuim la dezvoltarea și îmbunătățirea vieții locuitorilor orașului și județului, să promovăm valorile de responsabilitate și să ne implicăm activ în construirea unui viitor mai bun pentru întreaga comunitate vrânceană. Este obligația noastră să întoarcem ceva comunității, pentru că noi considerăm că așa ar trebui să funcționeze lucrurile.

2. Sunt mari rețele de retail care afirmă că reciclează tot și că, practic, nu poluează. E posibil așa ceva? Cum gestionează Paco problema deșeurilor?

Există mari rețele de retail care afirmă că reciclează tot și că nu poluează, însă este important să fie luată în considerare și apropierea de real a acestor afirmații, pentru că pare ipotetic să fii “0 waste”, să nu produci gunoi deloc… OK, se poate calcula amprenta de carbon, poți să faci acțiuni complexe de reciclare, dar să faci poluare zero e ca și cum ai atinge acasă cu congelatorul 0 Kelvin. Dar fiind lucruri greu de demonstrat, sunt și greu de contrazis… La Paco Supermarket, gestionarea corectă a deșeurilor este o prioritate pentru noi. Avem politici și proceduri bine definite pentru colectarea selectivă a deșeurilor și colaborăm cu parteneri specializați în gestionarea ecologică a acestora. De asemenea, am participat activ la elaborarea legii SGR, Sistemul de Garanție Returnare, care va intra în vigoare în toamnă și va reglementa regimul ambalajelor de la băuturi.

3. Aveți primul bancomat bitcoin din oraș. Cum au reacționat oamenii și cum funcționează el de fapt?

Introducerea primului bancomat bitcoin în oraș a fost o inițiativă inovatoare pentru noi și pentru comunitatea noastră. Reacția oamenilor a fost una pozitivă, deoarece banii virtuali și tehnologiile blockchain câștigă tot mai multă popularitate. Bancomatul este unic în Vrancea și funcționează ca un terminal care permite utilizatorilor să cumpere sau să vândă criptomonede, precum bitcoin. Este o oportunitate pentru cei interesați să se familiarizeze cu această tehnologie și să exploreze noi modalități de investiții sau plăți.

4. Tot o premieră a fost facilitatea extragerii de numerar de pe card fără comision. Cum și de ce v-ați gândit la asta?

Extragerea de numerar de pe card fără comision, a fost implementată în urma unei analize atente a nevoilor și preferințelor clienților noștri în parteneriat cu Raiffeisen Bank. Am identificat faptul că mulți clienți preferă să aibă acces rapid și comod la numerar fără a fi supuși comisioanelor bancare și preferă ca acest lucru să se întâmple direct la casele de marcat. Prin eliminarea comisionului pentru retragerea de numerar, dorim să oferim un avantaj suplimentar clienților noștri și să îi facem să se simtă apreciați și încrezători în serviciile noastre. Sistemul este deosebit de apreciat în mediul rural, unde pensionarii care primesc pensiile pe card nu mai au bancomat în localitate de unde-si pot extrage numerar. Noi oferim această alternativă clienților noștri în orice supermarket Paco, direct la casa de marcat fără comision.

5. Fiind o companie locală, produsele pe care le comercializați provin și de la producători locali? Cumpără Româneşte este sloganul prin care aţi introdus o gamă largă de produse autohtone. A meritat?

Ca o companie locală, ne-am asumat angajamentul de a sprijini producătorii locali și de a promova produsele autohtone. Noi mereu aducem în discuție un circuit scurt al banilor: noi plătim furnizorul local (Aurora, Moripan, Avicola, Vranlact, Tradiții Vrâncene, Comcereal, Vinexport, Green Garden, Apele Naturale, Aviputna, Crama de sub Tei, etc,) pentru produsele pe care el le vinde în rețeaua noastră, el își plătește angajații, care de fapt sunt clienții noștri. Cumpără Românește este sloganul prin care am introdus o gamă largă de produse provenite de la producători locali în supermarketurile noastre. Considerăm că este important să susținem economia locală și să oferim clienților noștri opțiuni sănătoase și de calitate, provenite din surse locale și sustenabile. Feedback-ul primit de la clienți a fost pozitiv, iar această inițiativă a contribuit la creșterea notorietății și aprecierii brandului Paco Supermarket în comunitate. Gândiți-vă încă o dată la circuitul banilor, dacă el este lung și trece prin diverse țări din Europa, cu siguranță o parte importantă din banii implicați în tranzacții vor rămâne acolo. Nu asta ne dorim.

6. Care sunt principalele moduri în care v-ați implicat din punct de vedere social în comunitățile unde aveți supermarketuri?

Ne implicăm în comunitățile unde activăm prin diverse acțiuni și proiecte. Desfășurăm campania voluntară de colectare a uleiului alimentar uzat și a bateriilor uzate de la populație, care a plecat de la un proiect temporar și am ajuns să-l permanentizam chiar dacă pentru noi nu înseamnă profit. Faptul care ne-a făcut să continuăm a fost când am conștientizat câte tone de ulei alimentar uzat ajungeau pe lună la canalizare… Am amenajat și întreținem un miniparc de lângă Paco Central Focșani pentru a oferi un spațiu verde și recreativ cetățenilor, susținem echipe olimpice, evenimente diverse în școli și licee, am donat calculatoare și tehnică de calcul, am organizat cursuri de antreprenoriat cu elevii de gimnaziu și liceu, și multe altele. Ne dorim să fim un partener activ și implicat în dezvoltarea comunităților noastre și să aducem beneficii reale locuitorilor acestora, care de fapt sunt clienții nostri.

7. De ce să cumpere un client de la Paco și nu de la un retailer internaţional?

Există mai multe motive pentru care un client ar trebui să aleagă să cumpere de la Paco Supermarket în locul unui retailer internațional. În primul rând, suntem o companie locală, cu o lungă tradiție în comunitatea noastră și cu o înțelegere profundă a nevoilor și preferințelor clienților noștri. Ne preocupă calitatea produselor oferite și asigurarea unor prețuri competitive. Ne dorim ca banii noștri să rămână în țară. Știm cu toții că nici o companie internațională nu vine în România să facă muncă voluntară, toate companiile vin să facă profit pe care să și-l ducă în țara de origine, asta ca să fim direcți și să nu ne ascundem după degete; motiv pentru care ne implicăm activ în comunitate, sprijinim producătorii locali și promovăm produse autohtone, ca banii să rămână aici. De-a lungul timpului, am câștigat încrederea și loialitatea clienților noștri prin servicii de calitate și atenția acordată nevoilor lor individuale. Suntem singura companie care livrează la domiciliu în tot județul Vrancea cu aceleași costuri de livrare ca în orașul Focșani. Ne-au întrebat mulți de ce facem asta, pentru că nu este rentabil să duci la 40-50 km niște cumpărături de 150 de lei cu același cost de transport ca în Focșani. Răspunsul este simplu, pentru că noi suntem români și avem bunici și rude la țară, care nu pot veni la oraș la cumpărături…

8. Ce înseamnă pentru dumneavoastră DELISAN? Cum au primit vrâncenii marca proprie PACO?

DELISAN este marca proprie a Paco Supermarket, care cuprinde o gamă variată de produse alimentare, cosmetice și detergenți. Pentru noi, DELISAN înseamnă o selecție riguroasă a produselor, atenție la detalii și garanția faptului că producătorii sunt companii românești. Vrâncenii au primit marca proprie PACO în mod pozitiv, apreciind calitatea și diversitatea produselor DELISAN. Aceasta a devenit o opțiune preferată pentru mulți clienți, care apreciază raportul excelent între calitate și preț oferit de marca noastră proprie.

9. Mă interesează și cum sunteți ca angajator. Dacă aș întreba un casier dacă e mulțumit de condițiile de lucru și de salarizare, ce credeți că ar răspunde?

Ca angajator, ne preocupă în mod constant satisfacția și bunăstarea angajaților noștri. Dacă ați întreba un casier despre condițiile de lucru și salarizare, probabil că ar aprecia faptul că ne străduim să oferim un mediu de lucru plăcut, echipamente și infrastructură moderne, program de lucru de 40 de ore pe săptămână, zile libere, prime și concedii pe măsura activității lor. Suntem deschiși la feedback și încercăm să răspundem nevoilor și așteptărilor angajaților noștri pentru a crea un climat de muncă motivant și satisfăcător. La Paco Supermarket suntem ca o mare familie.

10. Mai toate marile supermarketuri au introdus acele case unde clienții își scanează și plătesc singuri produsele. Ce părere aveți despre asta și dacă le aveți în vedere pentru rețeaua dvs. de supermarketuri.

Casele de autoservire, unde clienții își scanează singuri produsele, reprezintă o tendință tot mai prezentă în industria de retail. Evaluăm constant evoluțiile și preferințele clienților noștri și luăm în considerare astfel de inovații pentru rețeaua noastră de supermarketuri. Înainte de a implementa acest sistem, trebuie să ne asigurăm că este convenabil și ușor de utilizat pentru clienți și că aduce beneficii semnificative în ceea ce privește eficiența procesului de cumpărare. Deocamdată se observă că dau destul de multe erori, shopperii nu se descurcă și casierul care trebuia eliminat, acum face consiliere clienților de la self-scan, mai mult decât atât, procesul de self-scan merge mult mai greu decât același proces făcut de un casier experimentat. Noi vom continua deocamdată să oferim variantele tradiționale de casă pentru clienții nostri.

11. Pe lângă beneficiile de sănătate și cele morale, de ce să se alăture clienții celei mai recente campanii pe care o desfășurați, cea privind donarea de sânge?

Participarea la campania noastră de donare de sânge aduce beneficii atât pentru comunitate, cât și pentru fiecare individ implicat. Donarea de sânge salvează vieți și poate face o diferență semnificativă la tratarea pacienților în nevoie critică în spital. Prin implicarea în această campanie, clienții noștri pot contribui activ la sănătatea și bunăstarea celor din comunitatea lor. De asemenea, donarea de sânge poate avea și beneficii personale, precum testarea gratuită a stării de sănătate și posibilitatea de a se implica într-o acțiune umanitară cu impact pozitiv. Încurajăm clienții noștri să se alăture campaniei noastre de donare de sânge și să fie parte dintr-un act de generozitate și solidaritate cu ceilalți membri ai comunității. La finalul campaniei le-am pregatit o tombolă surpriză cu foarte multe premii consistente, ce cuprinde aspiratoare-robot inteligente, espressoare de cafea, sandwich-makere, și multe, multe altele. Dar mai presus de toate, convingerea echipei de colegi de la Paco Supermarket este că trebuie să fim oameni și ar trebui să fim prieteni, chiar dacă nu ne cunoaștem. Vă dorim tot binele zilelor pe care le trăim!

P.S. Paco Supermarkets a câștigat trofeul BEST INDEPENDENT RETAILER – Moldova, la competiția Progresiv Awards 2023, care a avut loc marți seară. Progresiv Awards „premiază companiile, proiectele și oamenii care aduc plusvaloare în piața locală de retail și FMCG”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here