Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608
Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608

FOTO: Trei cadre didactice de la Școala Gimnazială Jariștea au mers în Cipru la un curs de formare profesională

În cadrul Proiectului ERASMUS+ cu titlul „ITinerarii de integrare pentru școli rurale”, proiect care face parte din activitățile de mobilitate KA122-SCH – Short-term projects for mobility of learners and staff in school education, și este cofinanţat de Comisia Europeană prin AGENŢIA NAȚIONALĂ PENTRU PROGRAME COMUNITARE ÎN DOMENIUL EDUCAȚIEI ȘI FORMĂRII PROFESIONALE, 3 cadre didactice de la Școala Gimnazială Jariștea au participat în perioada 17-26 Februarie 2023, la cursul de formare profesională „Non formal for inclusions”, organizat de Edu 2 Grow, în Cipru.

Alături de aceștia au participat și colegi din Polonia și Cipru. Educația nonformală vine să o completeze pe cea tradițională prin metode interactive, stimulative, creative de formare. Educația nonformală a ajuns să dea o binevenită mână de ajutor sistemului tradițional de educație pentru a ține pasul cu realitățile și nevoile vremurilor. Acest tip de educație pune elevul în centrul procesului pentru a identifica și a dezvolta talentele și abilitățile sale personale și a le completa cu unele noi într-un proces continuu de învățare.

Se deosebește de educația clasică prin natura facultativă, conținutul organizat pe arii de interes, metodele interactive, motivante și diverse de cunoaștere și asimilare a informațiilor. Dintre activitățile prezentate în cadrul cursului menționăm: activități outdooractivitățile în aer liber sunt esențiale pentru o dezvoltare armonioasă, oferă distracție cum un scop – acela de a ști, de a explora și de a descoperi lumea și pe tine; ecological activities – au căpătat amploare în ultimii ani și sunt o bună ocazie pentru elevi să observe impactul omului asupra mediului și să se implice activ pentru a aduce o schimbare în comunitatea lor; creative workshopsînclinația către creație, fie că vorbim de haine, tablouri, sculpturi, aplicații sau chiar roboți, poate fi explorată cu succes prin participarea la ateliere sau cursuri; sports competitions – includ educația fizică în programul de formare, orele de la școală nu sunt, de multe ori suficiente. Practicarea de sporturi vine cu beneficii deja cunoscute, amintim doar câteva precum – îmbunătățește concentrarea și atenția, crește încrederea în sine, combate depresia și anxietatea.

Această experiență Erasmus ne oferă nouă, cadrelor didactice, posibilitatea de a-i ajuta pe elevii școlii noastre să descopere lucruri noi despre sine și despre lumea din jur, să trăiască experiențe inedite, să-și dezvolte noi abilități și să-și contureze un set de valori care să-i ajute să evolueze pe plan personal și profesional. În cadrul programului de formare au mai fost vizite la Latsia High School Nicosia, din Nicosia, o instituție independentă, cu șanse egale pentru elevi veniți din țări diferite, care combină cele mai bune elemente din învățământul occidental cu standarde de calitate și cu o îngrijire autentică pentru elevii săi.

O altă vizită a fost la Mozaicurile din Orașul antic Paphos din Cipru, fostă capitală a insulei în timpul perioadei greco-romane (secolul al 3-lea î.Hr. la secolul 3 d.Hr.). Prin participarea la acest curs creștem capacitatea de a opera la nivel local/național/european, prin însușirea unor metode și abordări inovatoare de interacțiune cu anumite grupuri țintă, grupuri dezavantajate, îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice, aducem mai multă deschidere/sinergii cu organizații active la nivel european.

Autor: prof. Pătrunjel Elena

Coordonator Erasmus: prof. Șerbu Georgiana Alexandra

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?