GALERIE FOTO: Al doilea lectorat cu părinții, la Şcoala Armencea din Adjud

0
446

Școala Gimnazială „Mihail Armencea” din Adjud a organizat cel de-al doilea lectorat cu pǎrinţii şcolii, pentru acest an şcolar, desfǎşurat în sala mică a Casei de Cultură „Tudor Vornicu” din Adjud, cu implicarea directǎ a doi oaspeţi: Cǎtǎlin Stoica şi Alex Chiru, membri ai Maxwell Team România. Părinţii şi profesorii şcolii au fost stimulaţi să participe de către directorul instituţiei, profesoara Năstac Elena, consilierul educativ, profesoara Pasat Mihaela, dar și de profesorii Pavel Mihaela și Chiorcea Cătălina, prietene ai celor doi traineri, pentru a marca fireasca deja colaborare profesori – părinţi. Cătălin Stoica și Alexandru Chiru au provocat profesorii și părinții la o dezbatere deschisă, aplicată, cu studii de caz despre cum se formează personalitatea oricărui copil, despre căi de comunicare și motivare sănătoasă, despre gestionarea furiei, anxietăților, frustrării și tristeții – emoții care îi cuprind pe foarte mulți în anumite situații. Participanţii au aflat de la vorbitori că inteligența emoțională pune în valoare inteligența intelectuală. De asemenea, s-a subliniat faptul cǎ, dacǎ oamenii au păreri constant bune despre ei înșiși, au păreri bune și despre ceilalți. În cele douǎ întâlniri, auditoriul a primit sfaturi despre acordarea de feedback constructiv, noţiuni despre puterea fiecǎruia de a stabili relaţii sǎnǎtoase.

Profesoara Pasat Mihaela a pus pe tapet spusele lui Cǎtǎlin Stoica: „Trăim într-o societate care ne cere să fim perfecți. Părinți perfecți, profesori perfecți, elevi perfecți. Am devenit victimele rezultatelor perfecte. Și spunem: „sistemul e de vină”. Doar că… și noi suntem sistemul. Stă în puterea noastră să facem o schimbare magică în familie și în clasă. Pentru că perfecțiunea ori nu există, ori suntem perfecți, cu toate imperfecțiunile noastre” „Parafrazându-l pe André Malraux, care spunea că „secolul al XXI-lea va fi religios sau nu va fi deloc”, afirmǎm că „secolul al XXI-lea va fi al inteligenţei emoţionale, al inteligenţei relaţionale, al vindecǎrii şi al stimulǎrii resurselor tinerei generaţii, sau nu va fi deloc”. Noi, dascălii acestor vremuri, prin implicarea în astfel de activitǎţi, vom fi „învingătorii ce văd ploaia şi, odată cu ea, posibilitatea de a avea recoltă bună”, făcând din noile abordări o filozofie a vieții de dascăl. Odată cu păşirea într-un nou mileniu, se redimensionează şi se redefinesc relațiile sociale, dispar sau apar profesii, primesc întâietate sau cad în derizoriu valori, credințele în ceva sau cineva se dizlocă, înainte de a fi câştigat consistență. Viața capătă în general, dar mai ales în particular noi valențe, crizele se trăiesc înainte de toate la nivel personal, ca mai apoi să cuprindă, asemenea unei molime, grupuri şi mase mari de oameni”, a transmis profesoara Pasat Mihaela.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here