Aplicarea ştampilei pe înscrisuri este voluntară şi nu obligatorie

0
357

Aplicarea ştampilei pe înscrisuri este voluntară şi nu obligatorie, arată finanțiștii vrânceni care menționează că documentele emise prin intermediul Spațiului Privat Virtual au asociată o semnătură electronică extinsă. Într-un comunicat de presă, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea reamintește că aplicarea ștampilei ca modalitate de autentificare a documentelor și înscrisurilor este voluntară și nu reprezintă un motiv pentru respingerea documentelor sau documentațiilor depuse la instituții și autorități publice.

Eliminarea ștampilei pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat/de drept public, entitățile fără personalitate juridică, autoritățile și instituțiile publice a fost reglementată prin OG 17 din 2015 și OUG 57 din 2019. „Facilitarea interacțiunii între instituțiile statului și persoanele fizice și juridice de drept privat, precum și a entităților fără personalitate juridică, prin încetarea obligativității ștampilării şi folosirea semnăturii electronice ca pe o modalitate de a reduce consumul hârtiei și de a elimina unele etape intermediare de procesare a documentelor reprezintă un pas spre modernizarea și simplificarea raporturilor ce se stabilesc între subiectele de drept menționate. În contextul actual, utilizarea semnăturii electronice este vitală, cu atât mai mult cu cât aceasta are forța juridică a înscrisurilor autentice atât ca reprezentare instituțională, cât și sub semnătură privată, se arată în comunicatul AJFP Vrancea. Finanțiștii menționează că toate documentele puse la dispoziţia persoanelor fizice, persoanelor juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică prin intermediul Spaţiului Privat sunt înscrisuri cărora li s-a incorporat sau li s-a asociat logic o semnătură electronică, nefiind necesară prezentarea la organul fiscal pentru semnătură sau stampilă.

Astfel, instituţia publică, autoritatea publică sau orice altă persoană căreia persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică îi prezintă documente comunicate prin SPV poate verifica autenticitatea şi integritatea acestora de pe site-ul ANAF categoria Servicii Online –Verificare documente electronice eliberate prin SPV https://www.anaf.ro/VerifAdev/. Înscrisul în formă electronică căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale cu înscrisul sub semnătură privată având acelaşi efect ca actul autentic între cei care l-au subscris şi între cei care le reprezintă drepturile, precizează AJFP Vrancea.

Sursa: Dominika Roseclay-pexels.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here