12.11.2022
Consolidarea integrității și reducerea riscurilor de corupție la nivelul administrației locale a Municipiului Adjud
Municipiul Adjud a finalizat, în calitate de beneficiar, proiectul „Consolidarea integrității, reducerea riscurilor de corupție”, cod MySMIS 152199, aferent cererii de proiecte competitive POCA/924/2/2/Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice – CP15/2021 pentru regiunile mai puțin dezvoltate – Sprijinirea măsurilor referitoare la prevenirea corupției la nivelul autorităților și instituțiilor publice locale, în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA).
Obiectivul general al proiectului a fost îmbunătățirea implementării măsurilor de prevenire a corupției, creșterea eticii și a integrității în UAT Municipiul Adjud, județul Vrancea, regiunea mai puțin dezvoltată Sud-Est, prin realizarea de mecanisme și proceduri anticorupție, în paralel cu consolidarea cunoștințelor personalului privind prevenirea corupției și creșterea gradului de conștientizare a efectelor corupției în rândul acestora și a cetățenilor.
Proiectul a avut drept scop consolidarea integrității, reducerea vulnerabilităților și a riscurilor de corupție în cadrul instituției personalului și aleșilor locali.
Principalele rezultate așteptate ale proiectului sunt:
Rezultat proiect 1 – Un set de mecanisme și proceduri privind etica și integritatea și 2 ghiduri de bune practici dezvoltate și implementate/adoptate în cadrul UAT Municipiul Adjud.
Rezultat proiect 2 – 2 sondaje de opinie privind percepția în rândul cetățenilor și al personalului din cadrul Primăriei Municipiului Adjud.
Rezultat proiect 3 – O campanie de conștientizare a publicului cu privire la corupție.
Rezultat proiect 4 – 70 de persoane (aleși locali, personal de conducere și de execuție) din cadrul UAT Municipiul Adjud instruite și certificate în domeniul prevenirii corupției, transparenței, eticii și integrității.
Valoarea totală a proiectului este de 393.965 lei, din care:
- 334.870,25 lei Reprezentând cofinanțare Uniunea Europeană
- 51.215,45 Cofinanțare bugetul național
- 7.879,30 Cofinanțare Municipiul Adjud
Conform contractuluid e finanțare, perioada de implementare a proiectului a fost de 12 luni, respectiv 21.12.2021 – 21.12.2022.
Mai multe informații despre proiect: CONSOLIDAREA INTEGRITĂȚII, REDUCEREA RISCURILOR DE CORUPȚIE – cod SIPOCA 1142 – Primaria Adjud
Manager proiect,
Adrian Baciu
consilierpersonal.bac@primariaadjud.ro
Municipiul Adjud
Str. Stadionului nr. 2, Adjud, 625100, Vrancea
Telefon : 0237/641908, int. xxx Fax: 0237/641912
e-mail: uat@primariaadjud.ro, www.adjud.ro