Semnarea contractelor pentru execuția loturilor 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău-Focșani va fi amânată cu cel puțin 30 de zile din cauza unei contestații depuse de turcii de la Tekfen. Cotestația a fost depusă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), la sfârșitul săptămânii trecute, anunță economedia.ro. Contestația vizează desemnarea constructorului pentru loturile Vadu Pașii-Râmnicu Sărat (31 km) și Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni (36 km) din cadrul Autostrăzii Buzău-Focșani. Cele două contracte erau atribuite Asocierii de firme românești – SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Intertranscom Impex SRL.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA). Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA). Construcția ambelor tronsoane, finanțată prin PNRR, va dura 26 de luni (2025), iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic și peste DN22. Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcția a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna. Toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (Secțiunea A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.
Reamintim că asocierea firmelor românești a câștigat licitația pentru loturile 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău-Focșani. De altfel, în cursul săptămânii trecute, utilajele de la UMB Spedition SRL au început lucrările pregătitoare în comuna Vânători, pe drumul spre Crângul Petrești, la lotul 4 din Autostrada A7, sectorul Mândrești Munteni – Focșani Nord. Reprezentanții asocierii de firme spun că primele lucrări din A7, lotul 4, vor fi executate la Nodul Rutier Petrești. Cei 10,94 de kilometri includ nodul Focșani Nord care este prelungit cu aproape 4 km până în DN2D. Adică centura din zona de nord a municipiului prin care se va asigura legătura între DN2D, E85, Autostrada A7, DN 23, fără să mai fie nevoie ca vehiculele să traverseze Focșaniul.