Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608
Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608

FOTO! Primăria Focșani reduce birocrația și crește eficiența serviciilor printr-un proiect finanțat cu fonduri europene

Astăzi, Primăria Municipiului Focșani a organizat conferința de lansare a proiectului finanțat din fonduri europene „Facilitarea accesului la servicii de calitate în Municipiul Focșani”, implementat în cadrul Direcției de Asistență Socială (DAS), proiect care își propune reducerea birocrației, creșterea eficienței, transparenței și integrității serviciilor oferite cetățenilor.

Ce presupune acest proiect a fost explicat participanților la eveniment de către Dan Cazaciuc – din cadrul primăriei, și Mirela Bernovici – directorul DAS Focșani. Proiectul are ca termen limită de implementare data de 27 august 2023 și are o valoare totală de 2.989.756 lei: 2.541.292,60 lei – cofinanţare nerambursabilă UE, 388.668,28 lei – cofinanțarebuget național, 59.795,12 lei – cofinanțare buget local.

Contractul de finanțare a fost semnat pe data de 27 aprilie 2022 cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de Autoritate de Management, iar principalele rezultate ale proiectului constau în proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local, corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative implementate pentru cetățeni; Sistemul Informatic pentru Accesul la Servicii Sociale (SIASS) realizat și funcțional; arhiva de copii digitale ale documentelor tradiționale existente care prezintă valoare operațională în prezent și integrare în SIASS; cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice locale îmbunătățite, în vederea sprijinirii măsurilor/ acțiunilor vizate de acest obiectiv specific; 50 de persoane din grupul țintă instruite și certificate pentru utilizarea/ administrarea SIASS.

În cadrul prezentării, Dan Cazaciuc a subliniat că „la Primăria Focșani este în curs de implementare un proiect care, printre alte componente, are și servicii electronice pentru municipiul Focșani, adică ceva similar cu ceea ce se va întâmpla la Direcția de Asistență Socială, îmbunătățirea calității serviciilor electronice, îmbunătățirea softurilor, a programelor de circuitul documentelor, simplificarea procedurilor și oferirea cetățenilor, care sunt beneficiarii finali ai serviciilor noastre, posibilității de a accesa serviciile noastre în mod electronic: depun solicitări și primesc documente în mod electronic”.
Totodată, acesta a arătat că „echipa de implementare a proiectului este o echipă mixtă, are oameni atât de la Primăria Focșani, care au experiență în implementarea proiectelor cu finanțare europeană, cât și oameni de la Direcția de Asistență Socială, care cunosc activitatea, modul de lucru, fluxurile, rapoartele și tot ceea ce este nevoie. Implementarea proiectului va produce modificări radicale în modul de lucru, foarte mare parte din activitate se trece în on-line”. Unul dintre exemple îl reprezintă modul în care se vor desfășura anchetele sociale în teren: datele vor fi încărcate direct pe tablete, ceea ce va însemna automat o prelucrare ulterioară mai ușoară a informațiilor.
„Va fi o provocare pentru Direcția de Asistență Socială. Personalul direcției este unul dedicat muncii, dedicat oamenilor cu care vin în contact. Tehnologia ne va ajuta foarte mult și ne va înlesni desfășurarea activității: accesul bazelor de date pe care le avem, cadrul legislativ cu care lucrăm și care este – puțin spus – stufos, în continuă modificare, și a tuturor provocărilor care vor veni. Este necesar să facem acest pas. Mulțumesc colegilor mei și colegilor din primărie, care întotdeauna au colaborat cu noi într-un mod deosebit ”, a transmis și directorul DAS Focșani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?