Luni, ziua aleasă de cei mai mulţi turişti pentru a veni la mare (tur-operator)

0
72

Ziua de luni este pe primul loc în clasamentul zilelor alese de cei mai mulţi turişti pentru a veni la mare, în ultimii doi ani, oamenii încercând astfel să evite aglomeraţia, potrivit unui tur-operator. Spre deosebire de anii anteriori pandemiei, când cei mai mulţi turişti preferau să se cazeze în hotelurile de la Marea Neagră la începutul weekend-ului, zilele de joi şi vineri fiind cele mai aglomerate atât pe şoselele ce duc spre litoral, cât şi în staţiuni şi hoteluri, în prezent, zilele de luni şi marţi sunt cele alese cu precădere pentru data de check-in, aceasta fiind una dintre urmările pandemiei, arată datele centralizate de Litoralulromanesc.ro.Observăm că din 2020 încoace ziua de luni e pe primul loc în clasamentul zilelor alese de cei mai mulţi turişti pentru a veni la mare.

De-a lungul anilor, în mentalul colectiv s-a format ideea că în weekend e foarte aglomerat pe litoral, traficul spre staţiuni – îngreunat, iar accesul în destinaţie, dificil. Situaţie confirmată de cifre. Ei bine, în perioada pandemiei, când oamenii au căutat să evite tocmai această aglomeraţie, atât pe şosele, cât şi în spaţiile de cazare, zilele de luni au început să fie preferate pentru debutul vacanţei. Efectul se vede şi în acest sezon: ceea ce se întâmpla vinerea înainte de anul 2020 se întâmplă acum lunea, situaţie ce a condus la un paradox: în prezent, weekend-urile sunt mai lejere pe litoral în ceea ce priveşte numărul de turişti decât începutul săptămânii”, a explicat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Potrivit unui comunicat al tur-operatorului, situaţia a fost influenţată şi de ideea larg răspândită potrivit căreia weekendul este mai scump la mare, ceea ce e adevărat într-o mică măsură şi se aplică doar în cazul celor care achiziţionează sejurul în vârf de sezon, când cererea este foarte mare, iar disponibilitatea de camere, mult redusă. Dar, în 90% dintre cazuri, nu există diferenţe de preţ pentru cei care cumpără vacanţe din timp, prin programul de Înscrieri Timpurii, şi de la un turoperator.Dat fiind că pe litoral, durata medie a unui sejur este de 5 nopţi, oamenii preferă acum să vină la mare în zilele de luni şi să plece spre case sâmbăta, aglomeraţia crescând direct proporţional în aceste zile. De aceea, le recomandăm turiştilor să încerce să prindă weekendul în sejur şi să se cazeze de joi sau de vineri. Nu mai sunt zile de evitate, cel puţin nu în această perioadă, întrucât în vârf de sezon ne aşteptăm ca toate zilele să fie aglomerate”, a adăugat Ionuţ Nedea.

Predilecţia pentru o zi sau alta a săptămânii pentru a merge la mare diferă în funcţie de vârstă. Astfel, tinerii preferă dimineţile de vineri şi chiar sâmbăta pentru check-in, familiile cu copii se deplasează spre litoral lunea sau marţea, în vreme ce pentru persoanele mai în vârstă, care au ieşit la pensie, acest criteriu contează mai puţin pentru că nu sunt condiţionate de concedii. Pe de altă parte, distanţa faţă de destinaţie influenţează durata sejurului pe litoral şi cu cât distanţa faţă de litoral este mai mare, cu atât perioada sejurului creşte. Turiştii care provin din vestul ţării sau din zona de nord a Moldovei petrec mai mult timp la mare, cel puţin o săptămână, în comparaţie cu bucureştenii, cei din urmă alegând chiar şi escapade foarte scurte, de două zile pe litoral, potrivit sursei citate. Dar, cu toate acestea, peste o treime din totalul turiştilor care ajung pe litoralul românesc sunt din Bucureşti, conform datelor colectate în sezonul estival 2021.

În ceea ce priveşte mijlocul de transport preferat către mare, maşina personală rămâne principala modalitate de deplasare, în pofida scumpirilor de la pompă.Din păcate, sistemul de transport în comun, feroviar sau rutier între oraşe, nu e suficient de bine pus la punct şi nici confortabil. De pildă, pe calea ferată, în prezent, ajungi rapid la mare doar dacă pleci din Bucureşti către Constanţa, acest tronson fiind îmbunătăţit. În rest, sunt mari probleme, mai ales pe distanţe lungi. E firesc ca românii să prefere maşina în aceste condiţii, dar cu efecte negative: aglomeraţie în destinaţie, poluare. E o situaţie care necesită implicarea urgentă a autorităţilor din domeniul transportului şi al turismului”, subliniază reprezentantul Litoralulromanesc.ro. Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Tur-operatorul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here