Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612
Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612

GALERIE FOTO: Școala Gimnazialǎ „Profesor Grozea Nicu” din Răstoaca, gazdă ȋntr-un proiect de parteneriat Erasmus+

Școala Gimnazială „Profesor Grozea Nicu”, din comuna Răstoaca a găzduit ȋn perioada 30 mai – 2 iunie mobilitatea transnațională de formare pentru cadre didactice „Teambuilding through game-based learning” (Construirea spiritului de echipă prin joc), ce a constituit prima activitate transnațională din cadrul proiectului de parteneriat ERASMUS+ cu beneficiari multipli, în domeniul educaţiei școlare, „NO TO BULLYING”, avȃnd numărul de referinţă 2021-2-RO01-KA210-SCH-000049642. Proiectul se desfășoară pe o durată de 2 ani, este cofinanţat de Comisia Europeană și a fost aprobat de ANPCDEFP România prin programul Erasmus+, la runda de selecție 5 noiembrie 2021, cu un grant de 60.000 de Euro, avȃnd drept coordonator Şcoala din Răstoaca.

Scopul proiectului este prevenirea şi combaterea bullying-ului, ameliorarea dezavantajelor ȋn educație şi dezvoltarea competențelor cheie la elevi cu vȃrste cuprinse ȋntre 12-17 ani şi nu numai, precum şi formarea cadrelor didactice din cele patru şcoli partenere ȋn scopul prevenirii şi ameliorării cazurilor de agresiune verbală, fizică sau virtuală ȋn rȃndul elevilor.

La mobilitate au participat:

  • Serkan Öztürk, Emrah Bozkurt, Ayşe Kınal şi Şenol Bakıral de la Ardiçli İmkb Yatili Bölge Ortaokulu, din Turcia,

  • Maria de Lurdes Alves Rego, Fátima Conceição Fernandes Pereira, Ana Maria do Rosário da Rocha Costa Soares de Sousa Costa şi Ermelinda Maria Gonçalves de Lima Alves de la Agrupamento de Escolas de Paredes de Coura, din Portugalia

  • Janusz Woźniak, Izabela Fulara, Monika Pawłowska de la Prywatne Liceum Ogolnoksztalcace im. M.Wankowicza w Katowicach, din Polonia.

Echipajul a fost ȋntȃmpinat la Şcoala din Răstoaca ȋn mod tradițional, cu pȃine şi sare, de către primarul comunei, domnul David Chiriță, de ȋntreg colectivul de cadre didactice, precum şi de elevi. A urmat turul şcolii, ocazie cu care şcoala gazdă a prezentat din activitățile şcolare şi extraşcolare zilnice, precum şi pe cele prilejuite cu ocazia participării ȋn cadrul proiectului. Dintre activitățile de pregătire a mobilității amintim: realizarea de desene, afişe şi postere anti-bullying, pregătirea de clipuri video cu ȋndemnuri pentru ameliorarea/prevenirea bullying-ului decătre elevii clasei a VI-a, filmarea unui clip video de către elevii claselor a VII-a şi a VIII-a, precum şi pregătirea unui program artistic, la care au participat toți elevii şcolii.

Activitățile au continuat cu prezentările tuturor şcolilor partenere, precum şi a oraşelor şi țărilor acestora, avȃnd drept scop inter-cunoaşterea ȋn cadrul grupului şi familiarizarea cu sistemele de ȋnvățămȃnt ale țărilor partenere.

Au urmat jocuri de cunoaştere a participanților şi descoperirea de interese comune: „the snowball” (bulgărele de zăpadă), „change places if…” (schimbă-ți locul dacă…), „the fox and the birdhouse” (vulpea şi cotețul), precum şi jocuri de dezvoltare a spiritului de echipă ȋn scopul combaterii/prevenirii bullyingului: „the great egg drop” sau „defend the egg” (protejează oul), „the balloon game” (jocul balonului cu vise), „mission (im)possible” (misiune (im)posibilă), „tongue twisters” (frămȃntări de limbă), activități coordonate de către doamna profesor de limba engleză, Dănilă Nicoleta. Fiecare participant a propus minim două jocuri didactice, ce vor fi adunate ȋntr-un ghid, „Game-Based Teaching for Long-Term Learning” (Predare prin joc pentru o ȋnvățare de lungă durată), ce va constitui material didactic ȋn cele patru şcoli partenere şi nu numai.

Participanții au asistat şi la un program artistic, la care au participat toți elevii şcolii – dansuri şi cȃntece ȋn limbile romȃnă, engleză şi franceză (clasele CP-VII), o scenetă ȋn limba engleză (clasa a III-a), interpretare de poezii scrise de poeți din țările partenerilor (clasa a VII-a), susținute de prezentări PowerPoint, interpretarea poeziei motivaționale „If” scrisă de Rudyard Kipling (clasa a VIII-a), precum şi vizionarea celor două clipuri anti-bullying pregătite de către elevii claselor a VI-a, a VII-a şi a VIII-a. Din partea Inspectoratului Şcolar Județean Vrancea, a participat doamna inspector şcolar teritorial Claudia Codrescu, Inspector pe Învățământ particular și alternative educaționale. Au participat, de asemenea, copii ai Ansamblului Folcloric „Țara Vrancei”, coordonați de doamna Elena Murgoci-Bălăucă, la care activează şi elevi ai şcolii din Răstoaca – copiii au prezentat cȃteva dansuri tradiționale din zona Vrancei şi i-au invitat la dans şi pe invitați, care s-au bucurat să ne cunoască portul popular şi folclorul ce ne definesc ca neam.

Cunoaşterea tradițiilor şi obiceiurilor romȃneşti a culminat cu activitățile organizate ȋn parteneriat cu Centrul Cultural Vrancea la Muzeul Satului Vrȃncean din Crȃngul Petreşti; familia de meşteri tradiționali din Munții Vrancei, Tudorița şi Pavel Lupaşc au prezentat din preocupările dumnealor: măşti din lemn, fluiere şi cavale, tipare pentru caş, troiţe în miniatură, păpuşare pentru presat brânza, dar şi linguri de lemn cu motive tradiţionale sau cofiţe pentru vin, mărgele şi brățări din ‚boabe’, toate cu modele tradiţionale preluate din bătrâni. Participanții au sculptat linguri de lemn şi au confecționat brățări din mărgele, pe care le-au luat acasă, promovȃnd astfel tradițiile noastre şi ȋn şcolile lor.

Activitățile au continuat cu o nouă serie de jocuri pentru dezvoltarea cooperării şi a spiritului de echipă, ȋn cadrul parteneriatului cu TeamLink Braşov, eveniment ce a avut loc ȋn Poiana Braşov, ocazie cu care invitații au participat şi la o vizită culturală la Castelul Bran, luȃnd contact cu legendele şi poveştile țesute ȋn jurul acestuia.

O altă activitate ȋndrăgită s-a desfăşurat ȋn Grădina Erasmus+, unde participanții au plantat flori, lăsȃnd urme de impact ȋn şcoala gazdă. La finalul activităților, au fost invitați să-şi lase impresiile ȋn scris, pe o tablă postată special ȋn holul şcolii; mesajele au fost ȋn mare parte de mulțumire pentru ospitalitate şi organizarea unor activități atractive, dar şi de ȋncurajare pentru a continua frumoasa muncă desfăşurată ȋn cadrul şcolii şi al proiectului.

Activitățile din cadrul mobilității au fost coordonate de o echipă inimoasă de cadre didactice ale Şcolii Gimnaziale „Profesor Grozea Nicu” formate din directorul şcolii, domnul Nicolae Dănilă şi echipa de proiect, alcătuită din doamnele: Nicoleta Dănilă, Lenuța Tudorache, Andreea Săpunaru, Mihaela Miron, Adina Constantin, Marga Fotin şi Camelia Dragne.

Participanții şi-au dezvoltat abilități pentru o viață civică responsabilă, precum şi pentru luarea deciziilor, lucrul în echipă, rezolvarea problemelor, comunicarea în limba engleză, creativitate și competențele digitale.

Următoarea activitate transnațională va fi ȋn luna octombrie, la şcoala din Polonia, care este un liceu privat din Katowice, mobilitate la care vor participa cȃte 3 elevi şi 2 cadre didactice ȋnsoțitoare din fiecare unitate şcolară parteneră şi unde participanții vor ȋnvăța cum să-şi apere drepturile, titlul activității fiind „Stand up for your rights!”

„Mulțumesc tuturor celor care au contribuit la buna desfăşurare a activităților din cadrul acestei mobiltăți, invitaților noştri, şi, ȋn special, colectivului de cadre didactice, elevilor şi părinților acestora. Am dovedit că, deşi suntem o şcoală mică, suntem o mare familie, ȋn care fiecare are un rol şi o menire. Invitații s-au ȋntors la casele lor cu imaginea unei Romȃnii cu oameni ospitalieri şi inimoşi, cu peisaje de vis şi o bucătărie tradițională inegalabilă, cu copii ambițioşi ȋn a-şi construi un viitor luminos, dar şi cu promisiunea de a reveni la noi cu drag”, a declarat directorul şcolii din Răstoaca, domnul Nicolae Dănilă.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?