Ediția: Marți 23 aprilie 2024 Nr. 6610
Ediția: Marți 23 aprilie 2024 Nr. 6610

Fermierii se pot înscrie, de astăzi, pentru microgranturi de 5000 euro

Fermierii se pot înscrie, de astăzi, pentru microgranturile de 5000 euro acordate în domeniul agroalimentar. Înscrierile se fac doar online, prin intermediul sistemului informatic IMM Recover pe platforma granturi.imm.gov.ro și se vor încheia după epuizarea fondurilor alocate. Cererile sunt finanțate în ordinea depunerii, iar ajutorul financiar nerambursabil sub formă forfetară este în valoare de 5.000 euro/beneficiar. Beneficiarii acestui sprijin sunt persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, microîntreprinderile și întreprinderile mici şi mijlocii.  „Continuăm să sprijinim fermierii români să producă alimente pentru noi toți, în contextul crizelor succesive care le-au perturbat activitatea în ultimii ani. Le mulțumesc colegilor din guvern și mă bucur că am reușit să direcționăm 300 de milioane de euro pentru capitalizarea fermelor și  unităților de producție, bani europeni care inițial erau prevăzuți în Programul Operațional Competitivitate. Ne vom asigura că fondurile vor ajunge cât mai curând la beneficiari, astfel încât aceștia să continue să asigure hrana populației”, a declarat Adrian Chesnoiu, ministrul agriculturii.

Cei cinci mii euro pot fi folosiți pentru următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020: „a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari; b) datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi, potrivit contractelor încheiate; c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat şi/sau cheltuieli privind arenda sau redevenţa pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole; d) cheltuieli privind achiziţia de servicii necesare activităţii curente/operaţionale, cu excepţia serviciilor de consultanţă; e) cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activităţii curente/operaţionale; f) cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii şi tehnologii necesare reluării activităţii curente/operaţionale; g) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului şi bugetele locale”. Acești bani nu pot fi cheltuiți pentru consultanță, pentru plata salariilor, achiziția de bunuri second-hand, achizițiile în leasing, terenuri, mijloace de transport, rate sau rambursări de credite, leasing, garanții.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?