Ediția: Miercuri 24 aprilie 2024 Nr. 6611
Ediția: Miercuri 24 aprilie 2024 Nr. 6611

FOTO: Vrancea pe harta proiectelor Erasmus+ – Școala „Ion Basgan‟ Focșani și Liceul „Eremia Grigorescu‟ Mărășești în proiectul TEACH FOR FUTURE

În perioada 9.05.2022 – 13.05.2022, la Biblioteca Regională „Mihalaki Georgiev‟ din Vidin, Bulgaria, a avut loc a doua mobilitate pentru adulții participanți în proiectul finanțat de Erasmus+ „TEACH FOR FUTURE – transformarea educațională a adulților prin inovație, tehnologie și antreprenoriat”. Din cei 30 de participanți din România, Bulgaria și Grecia, care au fost prezenți la evenimentul de formare cu privire la antreprenoriat & leadership, ce s-a desfășurat în cadrul Campusului de mentorat organizat de Centrul de Excelență din Bulgaria, au făcut parte și bibliotecara Margareta Tătăruș (în calitate de facilitator pentru România), profesoara de educație fizică și sport Mioara Brumaru (ca participant în proiect), ambele de la Școala „Ion Basgan” Focșani și prof. documentarist Anamaria Florina ZahariaNechifor (ca participant în proiect) de la Liceul Tehnologic „Eremia Grigorescu” Mărășești.

Proiectul „TEACH FOR FUTURE” este implementat de Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România (ANBPR) în parteneriat cu Global Libraries Bulgaria Foundation (GLBF) din Bulgaria și Initiative for Heritage Conservation (HERITAGE) din Grecia, în perioada 1.11.2019 – 31.08.2022. Partenerii și-au unit eforturile pentru a determina o schimbare favorabilă asupra cadrului educațional și a profilului de competențe al adulților din cele trei țări. Demersul acestora este centrat în special pe activități educaționale pe teme de actualitate, și anume IT, Managementul inovaţiei & colaborarea în reţea și Antreprenoriat & leadership.

Facilitatorul Silvia Koumanova, din partea Global Libraries Bulgaria Foundation, a reușit să îi provoace pe participanți – bibliotecari, profesori, antreprenori, ca în cele cinci zile petrecute în orașul Vidin, nu doar să lucreze în echipe mixte, să dezvolte abilități de leadership și competențe antreprenoriale sau să-și exerseze limba engleză, dar a reușit să îi surprindă pe toți cu minunile locului, cu tradițiile și obiceiurile bulgărești. Au participat invitați din administrația publică, sectorul bancar și al ONG-urilor locale, s-a discutat despre legislații naționale sau ale Uniunii Europene, astfel încât participanții să se întoarcă în locurile natale cu mai multe cunoștințe acumulate, numeroși prieteni, viitori parteneri și, de ce nu, cu idei creative și inovative numai bune de pus în practică. 

Tot ceea ce am învățat și dat mai departe ca facilitator, în proiectul TEACH FOR FUTURE, înseamnă foarte mult pentru mine. Învățarea pe tot parcursul vieții este o provocare pentru adulți, dar și o modalitate de a explora universul cunoașterii, de a depăși bariere și de a înțelege că dezvoltarea gândirii critice și inovatoare înseamnă a te expune permanent la învățarea formală, nonformală și informală care ne dezvoltă multiple competențe profesionale și personale. TEACH FOR FUTURE, implementat de Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România (ANBPR), este un astfel de proiect. 

Prin finanțarea Erasmus+ am avut acces la dimensiunea europeană a predării și învățării, am reevaluat valorile incluziunii și diversității, ale toleranței și participării democratice și am dezvoltat rețele profesionale în trei țări din Europa. Pe lângă competențele digitale aprofundate la Campusul din România (3D Printing, editare foto, marketing digital și colaborare în rețele sociale, am făcut același lucru, la Vidin-Bulgaria, cu noțiunile de leadership și comunicare, antreprenoriat și finanțare, colaborare și parteneriate. Este minunat să vezi că adulți de toate vârstele încă învață. Și încă doresc să fie parte din schimbarea în bine a propriilor vieți dar și a celor din propria comunitate”, spune Margareta Tătăruș, facilitator „TEACH FOR FUTURE”.

Experiența «TEACH FOR FUTURE» mi-a favorizat clarificarea unor aspecte privind competențele antreprenoriale și integrarea acestora în demersul de dezvoltare la elevi și adulți a unor competențe-cheie și competențe infodocumentare care se dovedesc a fi din ce în mai necesare într-o societate cu o dinamică rapidă de avansare. Coeziunea de grup, comunicarea și empatia socială și profesională s-au reunit sub steagurile României, Greciei și Bulgariei, favorizând aplicarea maximală a unor cunoștințe acumulate. Campusul de mentorat din Vidin mi-a oferit prilejul de a cunoaște oameni cu preocupări diferite și totuși asemănătoare în esența lor, dar și un prilej de învățare și dezvoltare, de acumulare a unor abilități și de legare a unor prietenii deosebite, toate acestea mulțumită proiectului ANBPR”, consideră prof. documentarist Anamaria Florina ZahariaNechifor.

Pentru mine este prima participare într-un proiect finanțat de Erasmus+ și prima participare într-o mobilitate pentru adulți. Am fost selectată dintre cei 70 de participanți în proiect și, alături de alți nouă bibliotecari și cadre didactice din România, am avut oportunitatea inedită de a descoperi lucruri și oameni noi, să cunosc locuri pline de cultură și istorie, să leg noi prietenii și să învăț că orice este posibil atunci când îți dorești cu adevărat. Recomand tuturor – elevi și cadre didactice, să participe în proiectele finanțate de Erasmus+. Dimensiunea învățării este relevantă pentru toate nevoile noastre dar și ale societății în general”, conchide prof. Mioara Brumaru.

Comunicat de presă, Școala Gimnazială „Ion Basgan‟ Focșani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?