Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608
Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608

FOTO: Adjud. „Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate”

Școala de Valori și Salvați Copiii au încheiat proiectul „Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate”, la care au participat și 84 de copii de la Școala Gimnazială „Mihail Armencea” Adjud. Atelierele din program i-au ajutat să identifice care sunt valorile în educație, cum să fie autonomi în procesul de învățare, și-au dezvoltat abilitățile personale și au beneficiat de consiliere pentru joburile viitorului. De asemenea, proiectul are ca scop încurajarea participării la educație și prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii. 

Elena Năstac, directorul Școlii Gimanaziale „Mihail Armencea” Adjud, recunoaște importanța școlii și a familiei pentru educația copiilor și punctează necesitatea proiectului desfășurat în unitatea de învățământ pe care o conduce: „Cazul copiilor care nu beneficiază de ajutorul părintelui/părinților plecat/plecați la muncă în străinătate face ca școala să suplinească această lipsă, așadar, proiectul educațional „Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate” reprezintă un avantaj de care se bucură acești copii. Activitățile derulate în cadrul proiectului vin în sprijinul copiilor care întâmpină dificultăți de învățare, dar și al celor care sunt capabili de performanță. Mai mult decât implicarea copiilor în activități de învățare, activitățile de socializare și de dezvoltare personală au o contribuție esențială, deoarece acești copii trebuie ajutați să-și dezvolte mai mult latura emoțională, decât pe cea intelectuală”.

17 preșcolari, 40 de elevi de clasele primare și 27 de elevi de gimnaziu au beneficiat de proiectul desfășurat de Școala de Valori împreună cu Salvați Copiii. Atelierele le-au adus elevilor un plus în dezvoltarea personală ceea ce s-a văzut și în rezultatele mult mai bine pe care le-au obținut la învățătură. Participanții au fost entuziasmați de oportunitatea adusă de proiectul educațional, deoarece și-au dat seama că activitățile desfășurate în ateliere au aplicabilitate în viața de zi cu zi, astfel vor putea să se integreze mai ușor în societate. „De când participă la activitățile organizate în cadrul proiectului educațional, aceștia au devenit mai comunicativi, mai liberi în exprimarea propriilor păreri, mai siguri în expunerea cunoștințelor asimilate. Beneficiind de sprijin individualizat, elevii și-au îmbunătățit și situația școlară. Socializarea, munca în echipă, echilibrul emoțional sunt puncte cheie care facilitează reușita personală, aspecte care reprezintă și obiectivele fundamentale ale proiectului derulat la nivelul Școlii Gimnaziale Mihail Armencea, Adjud”, a mai punctat Elena Năstac. 

Cei 84 de participanți la proiectul educațional „Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate” au beneficiat și de activități care i-au ajutat să aibă o viziune în privința carierei, adică știu care este meseria potrivită pentru ei. „Atelierele la care copiii au participat au inclus activități de suport educațional, dar și activități de consiliere vocațională, având ca scop  identificarea și răspunsul adecvat cerințelor educative ale copiilor. Totodată atelierele și-au propus activități de descoperire personală a elevului în vederea formării spiritului independent, dar și a inițiativei, ce duc la o bună integrare școlară și socială a acestuia”, a mai spus directorul școlii. 

Atelierele au fost desfășurate de formatorii: Păun Mariana și Lupu Valentina, dar și de invitați: Manolache Monica – comisar șef în cadrul Biroului Siguranță Școlară Vrancea și Andrei Luca – din partea Autonom Rent a Car. Cu ajutorul partenerului UNIQA Asigurări, elevii au lucrat pe tablete, astfel au reușit să-și dezvoltarea competențelor digitale, de organizare și de învățare. Tabletele vor fi folosite și de ceilalți copii din unitatea de învățământ, pentru a putea beneficia și ei de evoluția tehnologică, astfel vor avea acces la informații mult mai ușor și vor câștiga abilități digitale necesare joburilor viitorului. 

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, care îi îndrumă pe tineri să-și antreneze potențialul, astfel încât să-și dezvolte atitudini și comportamente prosociale, care să îi ajute în viață, la școală și în carieră. Misiunea sa este de a facilita un proces de conștientizare și ghidare a tinerilor prin educație centrată pe valori, pentru ca aceștia să devină creatorii propriilor lor vieți. Școala de Valori și Salvați Copiii România și-au unit abilitățile, valorile și competențele organizaționale pentru a aduce schimbarea în societate și prin programe destinate elevilor de școală gimnazială și de liceu. Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societatea și autoritatea publică, în beneficiul copilului. Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?