Ediția: Vineri 29 martie 2024 Nr. 6593

Ediția: Vineri 29 martie 2024 Nr. 6593

GALERIE FOTO: „Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate”, proiect implementat la Școala Armencea din Adjud

Școala Gimnazială „Mihail Armencea” din Adjud este beneficiara unui proiect din fonduri europene (Fondul Social European, Programul Operațional Capital Uman, Axa prioritară 6 Educație și competențe, Obiectiv specific Operațiunea compozită OS 6.2, OS 6.3 Cod SMIS: 139631). Proiectul „Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate” este coordonat de Organizația Salvați Copiii, în colaborare cu Asociația Școala de Valori. Cercetările realizate de Salvaţi Copiii au arătat că, în urma plecării părinţilor la muncă în străinătate, copiii se confruntă cu dificultăţi emoţionale, sociale şi educaţionale. De asemenea, una dintre categoriile cele mai afectate de riscul de abandon şcolar este, din punct de vedere statistic, cea reprezentată de copiii cu cel puţin un părinte plecat pentru o perioadă de minim şase luni.

Este un proiect important nu numai pentru că fenomenul căruia i se adresează este semnificativ ca dimensiune, ci pentru că efectele asupra copiilor rămași singuri acasă, care privesc dezvoltarea emoțională și capacitatea de adaptare și de integrare școlară au efecte pe termen mediu și lung. Vorbim de o generație de copii care cresc singuri și suferă departe de părinții lor, iar suferința lor nu este singura. Poveștile mamelor, taților pe care sărăcia i-a forțat să se despartă de copiii lor sunt greu de înțeles din exterior, dar infinit mai greu de trăit. Dorul de copii, durerea că după mulți ani sunt percepuți ca o voce la telefon, că după revenirea în țară, durerea poate fi și mai grea sunt frământări destul de greu de oprit.

Scopul proiectului „Protecție și educație pentru copii cu părinți plecați la muncă în străinătate” este acela de a-i ajuta pe copiii rămași singuri acasă, dar și pe părinții sau persoanele în grija cărora au rămas copiii, să depășească această perioadă de criză, prin derularea de activități educaționale destinate acestora (de intervenție direct și de consiliere telefonică și online) și prin demersuri de îmbunătățire a legislației. Activitățile proiectului sunt structurate în cadrul a două componente principale: activități de intervenție direct pentru copii și familii și servicii de informare și consiliere.

Conform informațiilor furnizate de reprezentanții unității de învățământ, 40 elevi din ciclul primar vor beneficia de servicii educaționale, între orele 12 și 16, de tip Școală după școală, cu masă caldă, 30 de elevi din ciclul gimnazial vor beneficia de suport educațional suplimentar la discipline limba și literatura română, limba engleză, matematică și geografie, dar și 30 de preșcolari vor beneficia de servicii specializate. Toți elevii vor beneficia de sprijin material pentru participarea la activități, iar reprezentanții copiilor vor beneficia de servicii de educație parentală și de consiliere socială. Cum în generozitate nu există prea puțin, organizația Școala de Valori se alătură acestei inițiative sprijinind prin activități educative centrate pe nevoi procesul de învățare al elevilor. În cadrul proiectului, Asociația Școala de Valori va gestiona partea de activități educaționale, iar tinerii vor avea acces la 3 tipuri de activități: sesiuni de dezvoltare personală, testări psihometrice și simulări ale proceselor de orientare vocațională. În cadrul atelierelor elevii vor explora, identifica și recunoaște care sunt lucrurile importante pentru ei, valorile pe care le au, felul în care unele sunt mai prioritare decât altele, când și cum se regăsesc aceste valori în comportamentele sociale, cum influențează deciziile și alegerile. Vor învăța despre contextul mereu în schimbare al pieței muncii, despre competențele viitorului și vor înțelege mai bine cum anume se pot pregăti pentru acestea. Participanții vor avea acces și la alte două tipuri de ateliere, o „Bibliotecă vie” și o activitate facilitată prin intermediul instrumentului dezvoltat de Școala de Valori, board game „Career Bus”. Aceste două ateliere au ca scop lărgirea orizontului tinerilor în ceea ce privește opțiunile de carieră pe care le au la dispoziție, ajutându-i să exploreze informații și zone la care nu s-au gândit până în prezent prin conversații deschise cu profesioniști din domeniile lor (Biblioteca Vie) sau prin joacă cu ajutorul activității de tip board game „Career Bus”. De asemenea, Școala de Valori și partenerul său UNIQA Asigurari și-au unit forțele ca să doteze școlile din țară cu echipamentele necesare învățării la distanță. Pe baza acestui parteneriat, Școala Gimnazială „Mihail Armencea” din Adjud, alături de alte 4 unități școlare, va beneficia de o donație de tablete care să faciliteze accesul la educația la distanță pentru elevi și profesori. Pentru buna desfășurare a activităților au ajuns la școală primele materiale din proiect: 30 de pupitre, 30 de scaune, dar și 6 – corpuri depozitare materiale conexe activităților desfășurate – 12167 lei, 1 multifuncțională – 1509 lei, 10 tablete – 5650 lei, 1 laptop – 3213 lei. Proiectul se va desfășura în perioada septembrie 2021- decembrie 2023.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?