Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612
Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612

Primăria Adjud solicită finanțare pentru construirea șoselei de centură a municipiului, dar și pentru modernizarea a 27 de străzi

Primăria Adjud nu a renunțat la ideea ca municipiul să aibă șosea de centură, astfel încât traficul greu să fie scos din centrul orașului. Astfel, este solicitată guvernului finanțarea acestei investiții prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”. Primarul Florin Nechifor a anunțat că a depus trei cereri de finanțare prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”. Categoria de investiții ce urmează a fi accesată de administrația locală este cea a modernizării și dezvoltării infrastructurii rutiere din municipiu.

,,La începutul acestei luni, alături de colegii din administrația publică locală, am transmis 2 solicitări de finanțare a reabilitării și modernizării unui număr de 27 de străzi din municipiu și 1 solicitare pentru finanțarea construirii unei atât de necesare centuri ocolitoare în zona de sud-vest a Adjudului!

Solicitarea de finanțare a obiectivului ”Reabilitare și modernizare infrastructură stradală, Municipiul Adjud, Județul Vrancea – etapa I” include străzile: Costache Negri tronson I și II – 912m, Nicolae Bălcescu – 496m, Copăcești – 1079m, Albinei – 105m, Tăbăcari – 366m, Stejarului – 125, Islaz – 584m, Islaz accese – 552m, Independenței – 353m, Mihai Eminescu tronson I – 323m, Mihail Kogălniceanu – 423m, Salcâmilor tronson I și II – 511m.

Solicitarea de finanțare a obiectivului ”Reabilitare și modernizare infrastrucutră stradală, Municipiul Adjud, Județul Vrancea – etapa II” include următoarele străzi: Simion Bărnuțiu tronson I și II – 692m, Mihai Eminescu tronson II și III – 446m, 1 Decembrie – 325m, Eroilor – 305m, Brândușei – 49m, Moș Ion Roată – 673m, Siret – 122m, Vasile Alecsandri – 116m, Avram Iancu – 338m, Stadionului – 428m, Câmpului tronson I și II – 247m, Papareț – 370m, Primăverii – 488m, Revoluției – 754m și Păcii – 268m.

A treia solicitare de finanțare vizează construirea unei șosele de centură în regim de cale rutieră ”superbandă” în zona de S-V a municipiului Adjud. Tipul de sistem rutier va fi stabilit în urma recomandărilor experților tehnici, după aprobarea finanțării”, se arată în informarea primarului Florin Nechifor.

Primăria Adjud a făcut demersuri încă din anul 2004 pentru construirea unei centuri ocolitoare a municipiului de pe Trotuș. În acel an a fost depusă la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței prima cerere de cofinanțare a lucrărilor la varianta ocolitoare a municipiului Adjud. Mai mult, oficialii adjudeni au susținut în anii trecuți că Primăria Adjud a reușit inclusiv atragerea, de două ori, a fondurilor europene nerambursabile necesare investiției, începerea lucrărilor fiind blocată, însă, de neacordarea cofinanțării de către Ministerul Transporturilor. În anul 2010 Primăria Municipiului Adjud obține o cofinanțare prin fonduri ISPA (Instrument for Structural Policies for Pre-Accession) însă Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale (actuala CNAIR) și Ministerul Trasporturilor refuză cofinanțarea în valoare de 25%. În același an, la nivel guvernamental sunt aprobați indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Varianta de ocolire Adjud” prin Hotărârea de Guvern nr. 1150/2010. Centura urma să aibă o lungime de 5.6 km și s-ar fi desprins de E85 imediat după Trotuș, ar fi urmat cursul râului până la poligonul de tragere, se îndrepta înspre Stația Meteo Adjud și ar fi ieșit în E85, în dreptul blocurilor ANL.

Demersuri au fost făcute și în anii următori, dar fără niciun rezultat. Poate că ar trebui ca guvernanții să găsească soluții la această problemă reclamată de adjudeni de 20 de ani și să scoată traficul greu din acest oraș, care practic este tranzitat prin centru de cel mai aglomerat drum din România și anume DN 2/E 85.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?