Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612
Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612

Amenzi pentru firmele care nu conectează aparatele de marcat electronice la sistemul informatic ANAF

Agenții economici mici și mijlocii care utilizează aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) mai au aproximativ o lună de zile la dispoziție pentru a asigura conectarea acestora la sistemul informatic al Fiscului. Reprezentanții Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea arată că termenul limită de conectare a AMEF este 30 noiembrie 2021. Conectarea trebuie realizată pentru toate modelele de aparate instalate în zone deservite de reţelele de comunicaţii pentru care Institutul Naţional de Cercetare -Dezvoltare în Informatică –ICI Bucureşti a eliberat aviz tehnic favorabil. Harta zonelor deservite de reţelele de comunicaţii publicată pe pagina oficială de internet ANCOM poate fi consultată accesând link-ul următor: https://www.aisemnal.ro/home . După realizarea conectării la sistemul informatic, conform procedurii, operatorul economic deţinător al aparatului de marcat, poate verifica prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, eventualele mesaje pe care sistemul informatic le poate transmite referitoare la disfuncţionalităţile transmiterii fişierelor de la aparatele de marcat electronice fiscale la sistemul informatic, conform prevederilor art. 2 alin (2) din OpANAF nr. 435/2021. Facem precizarea că prevederile art. 3 şi art. 4 din OPANAF nr. 627/2018 cu privire la completarea şi transmiterea „Declaraţiei privind aparatele de marcat electronice neutilizate” –F4109, rămân aplicabile inclusiv pentru aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic, arată reprezentanții AJFP Vrancea.

Finanțiștii precizează că datele înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale până la momentul realizării conectării vor fi transmise de agenții economici prin depunerea declaraţiei A4200 până pe 20 a lunii următoare celei de raportare. După momentul conectării aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic, datele înregistrate de acesta se vor transmite automat, după generarea raportului Z de închidere zilnică, fără a mai fi necesară transmiterea declaraţiei A4200. În situaţia în care, operatorul economic deţinător de AMEF, a primit prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual, situaţia ce cuprinde informaţii cu privire la erorile identificate şi fişierele ce conţin date fiscale care nu au putut fi transmise de la aparatul de marcat electronic fiscal la sistemul informatic, şi a constatat că există fişiere identificate ca fiind netransmise acesta va întreprinde demersurile necesare în vederea transmiterii datelor prin intermediul de declaraţiei A4200, în conformitate cu prevederile art. 2 din OpANAF nr. 627/2018, au precizat reprezentanții AJFP Vrancea.

Conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF va presupune renunțarea la anumite declarații care se depun periodic și va avea ca efect o simplificare a obligațiilor declarative, în eventualitatea realizării cu succes a procesului și transmiterii datelor complete. Dacă agenții economici utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicare electronice, trebuie să completeze și să transmită o declarație. Declarația (F4110) se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Servicii online – Descărcare Declarații şi se depune în format PDF, cu fişier XML ataşat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Firmele care nu respectă obligația conectării la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale riscă amenzi cuprinse între 8000 și 10000 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?