Toate firmele vor trebui să depună documentele la Finanțe doar prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual. Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea a anunțat că obligația intră în vigoare de la 1 martie 2022 și se aplică persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, PFA-uri, profesii liberale, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale. „În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță”, arată AJFP Vrancea.
Termenul pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual este 1 martie 2022, dată după care comunicarea cu organul fiscal va fi realizată exclusiv online. În aceste condiții, finanțiștii recomandă să nu se aștepte termenul limită de 1 martie 2022 pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot apărea dacă un document trebuie depus sau înscris într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic şi nu prin SPV, cum ar fi prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, apariţia unor amenzi. Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil non stop prin intermediul căruia contribuabilii pot depune declarații, cereri, solicita documente, verifica situația fiscală proprie. „Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice, care nu dețin un astfel de certificat, pot cere înregistrarea pe baza de nume de utilizator şi parolă”, precizează AJFP Vrancea.