GALERIE FOTO: Mobilitate virtuală într-un proiect Erasmus+ la Colegiul Economic din Focșani

0
364

Colegiul Economic ,,Mihail Kogălniceanu” din Focșani a găzduit ultima mobilitate virtuală din cadrul proiectului Erasmus+ „Save the future not only today”. Profesorii responsabili au făcut eforturi susținute cu scopul de a realiza această întâlnire fizic, dar, din cauza restricțiilor, elevii și profesorii au fost nevoiți să se întâlnească în mediul online. Conform datelor furnizate de coordonatorul proiectului, profesoara de limba și literatura română Marilena Găucan, 36 de cadre didactice și 66 de elevi din cele cinci țări partenere, Cehia, Turcia, Letonia, Turcia și România, s-au întâlnit, în perioada 7-11.06.2021 pe platforma ZOOM și au desfășurat activități variate, de promovare a dialogului intercultural și de îmbunătățire a competențelor prin intermediul instrumentelor digitale de învățare, folosind diferite aplicații (kahoot, artsteps, quizzes, mentimeter, wordwall, storyjumper, genially, wordcloud, google forms). Directoarea Colegiul Economic, profesoara Gabriela Bocsok, a deschis ultima activitate de învățare cu elevii din cadrul proiectului Erasmus: ,,Apreciez eforturile echipei de proiect, care va asigura entuziasmul și buna dispoziție a participanților, propunând activități interactive, amuzante, constructive. Colegiul nostru se află în topul școlilor din județul Vrancea care au obținut finanțare pentru proiectele Erasmus. Anul acesta implementăm, de exemplu, trei proiecte KA 229 și un proiect de formare profesională, VET. Cu toții regretăm contextul pandemic, care ne-a privat de întâlnirile fizice. Însă cu toții avem o mare putere de adaptabilitate, iar schimbul școlar virtual  le oferă elevilor ocazia să interacționeze, să se cunoască, să își dezvole competențele digitale și de comunicare în limba engleză. Vă doresc zile cu bucurii și multe zâmbete! Succes!”.

          Tema mobilității a fost ,,Reciclarea creativă”, activitățile propuse având drept scop dezvoltarea creativității, folosind instrumente digitale, realizând postere, expoziții virtuale, obiecte pentru școală din materiale reciclabile, compunând acrostihuri și punându-le pe muzică, participând la jocuri diverse și exerciții de spargere a gheții. ,,În fiecare dintre cele cinci zile, cei cinci parteneri au prezentat un cântec tradițional, iar noi, în calitate de țară gazdă, am încercat să îi familiarizăm pe partenerii noștri cu tradițiile românești, precum prepararea vinului în zona noastră și am organizat un tur virtual în Castelul Bran. În cele trei workshopuri care au reunit elevi din toate țările participante, am încurajat exprimarea și comunicarea în limba engleză, proiectele Erasmus reprezentând pentru elevi oportunitatea de a interacționa cu alți copii, în scopul dezvoltării competențelor lingvistice. De altfel, toți participanții vor primi, pe lângă certificatele de participare, și certificate Europass, care atestă competențele lingvistice și digitale dezvoltate în această mobilitate ”, ne-a mărturisit Diana Toader, profesor de limba engleză și membru al echipei de proiect.

          ,,Impactul așteptat în urma proiectului se referă la creșterea gradului de conștientizare a importanței găsirii unor soluții pentru a trăi într-un mediu mai curat, mai puțin poluat, de responsabilizare cu privire la problemele mediului. Scopul nostru este ca fiecare dintre noi să devină un ambasador al mediului, care să inspire și să sprijine acțiunile de combatere a schimbărilor climatice, să fie un exemplu pentru cei care li se alătură în acțiunile de protejare a naturii, să semnaleze autorităților problemele cu care se confruntă zona în care trăiesc”, ne-a comunicat coordonatorul proiectului, profesoara de limba și literatura română Marilena Găucan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here