Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608
Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608

Elevii și preșcolarii de la Școala Gimnazială „Mihail Armencea” din Adjud, beneficiari ai proiectului de solidaritate ,,Community Heroes”

Școala Gimnazială ,,Mihail Armencea”, reprezentată de profesoara Elena Năstac, în calitate de director, și Asociaţia „Voluntariat Pentru Viață“, reprezentată de Ionuț Bogdan Chiris, în calitate de președinte, colaboreză pentru implementarea proiectulului de solidaritate ,,Community Heroes”, cu număr de referență 2020-1-RO01-ESC11-078406. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin programul Corpul European de Solidaritate, gestionat în România de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.Scopul proiectului vizează încurajarea implicării copiilor şi tinerilor în viața comunității și susținerea inițiativelor care să contribuie la promovarea cetățeniei active şi dezvoltarea durabilă.

Conform informațiilor transmise de Elena Năstac, prin participarea directă în activităţile proiectului, elevii Școlii Gimnaziale ,,Mihail Armencea” şi 16 voluntari din Germania, Spania, Portugalia, Turcia, Rusia, Elveția și România, vor experimenta procesul de schimbare pozitivă prin derularea activităților de tip non-formal și vor dobândi noi competențe. Activităţile proiectului vor oferi ocazia elevilor, dar și voluntarilor ESC, de a face faţă cerințelor unei abordări de natură transnaţională, în plus, atât voluntarii ESC cât şi profesorii, elevii, preșcolarii implicaţi, prin participarea în activitățile acestui proiect, vor desfășura activități extracuriculare, de natură a destinde elevul, dar și de a-l determina să comunice într-o limbă de circulație internațională, prin jocuri și activități interactive.

          Copilul află cum să gândească rapid și automat în engleză, reușind astfel să vorbească natural, fără să se chinuie să-și găsească cuvintele. Dezvoltă capacitatea de înțelegere a unui dialog în engleză, fără să fie nevoit să-l traducă în minte în limba română, astfel înțelege interlocutorul instantaneu, mărind exponențial viteza cu care dialogheză! Pentru a vorbi fluent şi a înţelege limba engleză, copilul are nevoie de aproximativ 300 de cuvinte uzuale, care sunt folosite în majoritatea discuţiilor zilnice.Folosind metodele voluntarilor, însoțite de elemente de joc, elevii dobândesc abilitatea incredibilă de a vorbi cu ușurință limba engleză. Copilul se va simți relaxat, fericit și încrezător de fiecare dată când comunică în limba engleză.

          Metodele de educație non-formală pe care voluntarii le folosesc în lucrul cu copiii creează punţi între joc şi materiile care le pun probleme la școală. Micile jocuri, experimente la fizică, chimie, scenetele de teatru și activitățile artistice și creative au rolul de a arăta copiilor că școala nu este mereu  grea sau plictisitoare și că pot învăța într-un mod practic, ceva îi va ajuta concret în viitor“, ne-a declarat Elena Năstac, directorul Școlii Gimnaziale „Mihail Armencea”.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?