Ediția: Sâmbătă 26 aprilie 2025 Nr. 6864
Ediția: Sâmbătă 26 aprilie 2025 Nr. 6864

GALERIE FOTO: Activitate transnaţionalǎ de învǎţare Erasmus+ ȋn Grecia pentru elevi ai Ṣcolii “Nicolae Iorga”

Ȋn perioada 20-26 octombrie a avut loc cea de-a treia mobilitate cu elevii în cadrul proiectului Erasmus+ KA229 „All in One Hand” derulat de Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focşani ȋn calitate de coordonator european. Mobilitatea cu elevii a fost organizată la școala 1st High School of Helliniko 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, din Atena, Grecia. Au participat echipaje de câte patru elevi şi doi profesori însoţitori din fiecare şcoalǎ partenerǎ (Italia, Polonia, Cehia, Turcia şi România), care au desfǎşurat activitǎţi împreunǎ cu elevi şi profesori ai şcolii gazdǎ. Școala noastră a fost reprezentată de către elevii Anne-Marie Ciornei, Alin Florea, Andrei-Ṣtefan Manole şi Rareş-Florin Voinea, ȋnsoţiţi de profesoara Nicoleta Dǎnilǎ, coordonatorul proiectului, şi profesoara Ecaterina Galoiu. Obiectivul general al proiectului este incluziunea copiilor dezavantajaţi din punct de vedere social, cultural, economic şi geografic, iar tema mobilitǎţii din Grecia a fost „Incluziunea prin teatru” (Inclusion through Drama). Obiectivele activitǎţilor de învǎţare au fost urmǎtoarele: sensibilizarea cu privire la problemele cu care se confruntă zilnic persoanele cu mai puține oportunități; familiarizarea cu teatrul social sau teatrul forum ca instrument de sensibilizare și de a lua măsuri în diferite situații de vulnerabilitate; dezvoltarea creativităţii, team-building, public speaking, participare activă; creșterea stimei de sine a participanţilor; elaborarea unui scenariu cu o problemă socială reală. Copiii au luat parte la activităţi precum: exerciții pentru creşterea stimei de sine, exerciţii de asumare a rolului ȋntr-o piesă de teatru, exerciţii de dicție și practică oratorică, la care s-a adăugat teatrul forum, ce a făcut loc interacţiunii şi dezbaterii pe probleme sociale cu care se confruntă elevii de vârsta adolescenţei, precum: relația cu părinții, cu școala, cu propriul corp, managementul furiei, teama de bullying, nevoile educaționale speciale. În fiecare zi s-au organizat workshop-uri de teatru atât ȋn cadrul şcolii gazdă, cât şi ȋn sala de teatru a Primăriei şi chiar ȋn aer liber, la Teatrul antic Epidaurus din Peloponez, renumit ȋn ȋntreaga lume pentru acustica sa deosebită. Metoda de învățare prin participare, prin „performing”, a propus exerciții de improvizație în contexte noi, dificile, de a intra în multiple roluri sociale, de a vorbi în public, de a fi asertivi, de a înțelege importanța mișcării și a eliberării de blocaje corporale. Tehnicile dramatice utilizate au fost menite să faciliteze inteligența emoțională a elevilor indiferent de particularitățile fiecărui copil și să realizeze schimbări la nivel de atitudini și aptitudini. Fiecare şcoală parteneră a susţinut o prezentare pe tema teatrului ȋn şcoala şi ţara sa; echipajul Ṣcolii „Nicolae Iorga” a prezentat şi o scenetă ȋn limba engleză Elevii români au fost remarcaţi şi apreciaţi de organizatori, dar şi de parteneri, pentru seriozitate şi implicare ȋn toate activiţăţile desfăşurate. Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască locuri speciale precum Acropola Atenei, capodoperă a arhitecturii greceşti şi totodată simbol al Greciei, care cuprinde 21 de vestigii de o mare importanţă istorică şi arhitecturală, dintre care grupul a vizitat Pantenonul, Erehteionul şi Teatrul lui Dionysos. De asemenea, participanţii la mobilitate au fost la situl arheologic de la Micene din Pensinsula Peloponez, unul dintre cele mai importante centre ale civilizației grecești.„Pentru mine participarea la proiectul Erasmus + „All in one hand” a fost o experienţă deosebită. La Atena am avut o săptămână plină de informaţii şi inspiraţie pentru că mi s-a oferit ocazia să cunosc mediul şcolar din ţara gazdă, să cunosc aspecte culturale ale Greciei, să văd peisaje care îţi taie răsuflarea şi locuri încărcate de istorie. Mi-am îmbunătăţit abilităţile de socializare şi comunicare în limba engleză. Mi-am făcut noi prieteni printre participanţii la proiect, iar atelierele de teatru la care am participat alături de copiii din ţările partenere m-au ajutat să îmi dezvolt încrederea în mine ȋnsumi. A fost o experiență presărată cu ospitalitate, veselie, cunoștințe noi, peisaje deosebite, și nu în ultimul rând, noi provocări” a declarat elevul Voinea Rareş-Florin.

În mobilitatea din Grecia am învățat foarte multe lucruri despre istoria şi cultura acestei țări. Aflându-mă într-o țară străină, mi-am dezvoltat abilitățile de socializare şi mi-am făcut foarte mulți prieteni, cu care țin legătura chiar şi în ziua de azi. Mi-aş dori să merg în toate mobilitățile următoare dacă s-ar putea, pentru a afla din ce în ce mai multe despre şcolile partenere. Timpul petrecut cu copiii din familiile gazdă după terminarea activităților de la şcoală mi-a dezvoltat pasiunea pentru anumite jocuri în aer liber, pe care bucuros le-aş mai practica. Aceasta experiență este unică şi aş repeta-o bucuros” a adăugat elevul Manole Andrei.

Pentru mine această experiență a fost unică și nu o voi uita niciodată, deoarece am avut șansa să zbor cu avionul, să cunosc oameni cu care am avut şansa să ȋmi exersez abilităţile de a vorbi ȋn limba engleză și să vizitez locuri pe care nu am avut ocazia până acum. Familia care m-a găzduit a fost foarte primitoare și m-am simțit ca acasă; în fiecare zi am ieșit cu ei în oraș și am vizitat locuri extraordinare. Activitățile pe care le-am desfășurat și locurile vizitate au fost foarte frumoase și am învățat foarte multe lucruri. Mulțumesc doamnelor profesoare care au fost alături de noi și ne-au sprijinit în acest proiect” a fost declaraţia elevului Florea Alin.

Experiența din Grecia este una memorabilă, plină de informații, trăiri și prietenii noi. Activitățile au fost foarte interesante, frumoase și distractive. Profesorii cu care am lucrat au fost amabili, deschiși la întrebările pe care noi le aveam. Ieşirile ȋn aer liber au fost organizate în locuri care aveau povești pline de suspans și de speranță, unde întrebarea „Cum ar fi dacă…?” era predominantă. Oamenii au fost amabili, dornici să cunoască lucruri despre țara și limba mea, precum și despre tradiţiile şi obiceiurile românilor” a completat eleva Ciornei Anne-Marie.

Schimbările observate și mărturisite de copiii participanți la workshopurile artistice sunt: creșterea încrederii în sine, grație posibilității de feedback constructiv învățat, aprecierea mediului cultural modern pentru lejeritatea în exprimare, creșterea motivației de a se face mai bine înţeleși de profesori și părinți, dar și de ceilalți adulți din jurul lor, creșterea responsabilității și a autonomiei” a concluzionat profesoara Galoiu Ecaterina.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?