Ediția: Joi 18 iulie 2024 Nr. 6673
Ediția: Joi 18 iulie 2024 Nr. 6673

Cel mai mare și mai vechi pod în arc din Vrancea intră în reabilitare

Încep lucrările de consolidare și reabilitare a Podului din beton armat de pe DJ 205D, km 1+405, peste Pârâul Cheii, din comuna Valea Sării. Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru acest obiectiv de investiții, finanțat în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL) 2017-2020. Valoarea lucrărilor: 3.031.838 lei cu TVA inclus (echivalentul a 652.008 euro). „La km 1+405,  DJ 205D traversează pârâul Cheii printr-un pod în dublu arc din beton armat, construit în anul 1957, acesta fiind cel mai mare și mai vechi pod în arc din județul Vrancea, cu o vechime de 61 de ani. Podul are o lungime de 55,75 m și o lățime de 8 m. Podul are suprastructură alcătuită din două arce gemene dublu încastrate, realizate din beton armat. Pe zona podului, albia este foarte adâncă, în zona talvegului adâncimea fiind de circa 28 m“, se arată în comunicatul remis presei de către Consiliul Județean Vrancea.

Vor fi efectuate mai multe lucrări de reparații. Astfel, se îndepărtează toate tencuielile și betonul degradat de pe suprafețele arcelor și pereților prin sablare și spituire; armăturile corodate se curăță de rugină până la luciu metalic; armăturile curățate de rugină se pasivează cu mortar monocomponent pe bază de ciment și inhibitori de coroziune, care asigură protecția anticorozivă a armăturilor; fisurile și/ sau crăpăturile din structura arcelor și a pereților se închid prin injecții cu rășini epoxidice și/ sau mortare speciale de reparații betoane, în funcție de dimensiunile defectelor; se consolidează arcele și pereții acestora cu ajutorul unei cămășuieli din beton armat.

Lucrările de consolidare ale tablierului se fac în scopul asigurării unei lățimi de 7 m a părții carosabile, a două trotuare de 1 m fiecare și a doua lise de câte 0,25 m pentru încastrarea parapetelor metalice pietonale. În aval de pod se face un prag (deversor), cu rolul de baraj pentru aluviuni și pentru scăderea vitezei apei pârâului Cheii în secțiunea podului și direcționarea cursului pârâului spre aval. La terminarea lucrărilor pe pod și pe rampele de acces la pod se execută marcaje și semnalizare rutieră. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 36 de luni.

Lucrările vor fi realizate de societatea Viarom Construct S.R.L. București, iar proiectarea va fi asigurată de societatea Beta Coops SRL București.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?