Patru elevi de la clasele V-XII s-au calificat la olimpiada națională „Lectura ca abilitate de viață”. Astfel, la nivelul 1, corespunzător claselor a V-a și a VI-a, s-a calificat Raluca Pop, de la Școala Gimnazială Duiliu Zamfirescu Focșani. Raluca este îndrumată de profesoara Mirela Dumitru. La nivelul 2, corespunzător claselor a VII-a și a VIII-a, va reprezenta județul Vrancea Sabina Prodan de la Colegiul Național Emil Botta Adjud, îndrumată de profesoara Ramona Chiper. La nivelul 3, clasele a IX-a și a X-a, a avut cel mai bun rezultat eleva Andreea – Beatricia Simionescu, de la Colegiul Național Emil Botta Adjud, îndrumată de profesoara Ana Vîrlan. La ultimul nivel, corespunzător claselor a XI-a și a XII-a, prima clasată a fost Maria Fotache, de la Colegiul Național Alexandru Ioan Cuza Focșani. Maria este îndrumată de profesoara Teodora Bentz.
Potrivit informațiilor furnizate de profesoara Teodora Bentz, inspector școlar de limba română, proba scrisă a cuprins 3 subiecte, primul a vizat capacitatea de înțelegere și interpretare a unui text ficțional, al doilea subiect a verificat capacitatea de înțelegere a unui text nonficțional, al treilea a propus elevilor înțelegerea și interpretarea unui text multimodal (de tip afiș). La faza națională, proba scrisă va fi urmată de o probă orală. Aceasta din urmă impune lectura prealabilă a unui text din lista elaborată și aprobată anual de Comisia Centrală, aferentă fiecărui nivel:
Nivelul 1 – Kimberly Brubaker Bradkey, Războiul care mi-a salvat viața, Grup Editorial Art, 2016, traducere de Iulia Arsintescu;
Nivelul 2 – Lois Lowry, Numără stelele. O poveste din Copenhaga, Grup Editorial Art, 2015, traducere din engleză de Alina-Nicoleta Ioan;
Nivelul 3 – John Green, Căutând-o pe Alaska, Editura Trei, 2014, traducere de Shauki Al-Gareeb;
Nivel 4 – Art Spiegelman, Maus, Editura Art, 2015, traducere de Cristian Neagoe.
Proba orală constă în: expuneri argumentate pentru elevii claselor de gimnaziu, dezbateri organizate pe structura afirmatori/ negatori pentru elevii claselor de liceu. Temele dezbaterilor vizează mesajul textelor enumerate mai sus și modalitatea în care acestea pot influența dezvoltarea personală a individului. Formatul dezbaterii, determinat de structura numerică a lotului de elevi calificați/nivel este flexibil și constituie o adaptare la domeniul competiției a modelului Karl Popper.
Etapa națională se va desfășura, pentru gimnaziu, la Baia Mare în perioada 2-6 aprilie, iar pentru liceeni gazdă va fi Bucureștiul, în aceeași perioadă. Etapa județeană a Olimpiadei Lectura ca abilitate de viață s-a desfășurat sâmbătă, la Colegiul Tehnic Valeriu Cotea din Focșani – liceu, respectiv Colegiul Național Cuza Focșani – gimnaziu. Au participat 320 de elevi la gimnaziu, 163 de elevi la liceu și 78 de cadre didactice. Pentru fiecare nivel s-au acordat câte 3 premii și mențiuni pentru 15% din numărul elevilor participanți, cu respectarea ierarhiei.