Fermierii japonezi au creat un nou tip de banană a cărei coajă este comestibilă utilizând o tehnică inovatoare de congelare rapidă, informează joi The Telegraph. Banana Mongee, care poate fi mâncată cu tot cu coajă, a fost creată de Setsuzo Tanaka, director de dezvoltare tehnică în cadrul D&T Farm din prefectura Okayama, situată în vestul Japoniei.
Bananele sunt realizate cu ajutorul unei metode ce nu implică utilizarea pesticidelor, numită ”trezire prin îngheț-dezgheț”, inspirată din Epoca de Gheață, ce presupune menținerea plantelor la temperaturi de până la minus 60 de grade Celsius urmată de creșterea bruscă a temperaturii până la 26 de grade Celsius. Procesul declanșează o creștere rapidă ce reduce perioada tipică de doi ani de cultivare a unui banan la circa patru luni. Rezultatul obținut este un fruct care, la prima vedere, pare normal însă este mult mai dulce în comparație cu o banană cultivată în mod convențional și, în plus, coaja sa este 100% comestibilă. ”A fost creată în urma cercetărilor conduse de Setsuzo Tanaka, care a lucrat la aceasta timp îndelungat, fiind un hobby al său”, a explicat Tetsuya Tanaka de la D&T Farm. ”Motivul care a stat la baza creării acesteia a fost faptul că el a dorit să mănânce o banană delicioasă și sigură – oamenii pot consuma coaja pentru că este cultivată în mod organic, fără chimicale”, a adăugat acesta în cadrul unei declarații pentru Daily Telegraph.
Fructul nu este ușor de găsit. Livrările de Mongee – care înseamnă ”incredibil” în dialectul Okayama – sunt în prezent limitate la loturi mici, de zece banane, comercializate în fiecare săptămână pe plan local, fiecare fruct fiind vândut cu 648 de yeni (4,20 de lire). ”În prezent cultivăm banane numai în Japonia, însă intenționăm ca pe viitor să exportăm în străinătate”, a adăugat Tanaka. ”Aș vrea să vând în toată lumea banane fără chimicale agricole”, a mai spus acesta.
Japonia nu este străină de invenții în materie de fructe, în această țară fiind creați pepenii pătrați – cultivați în matrițe pătrate – mult mai ușor de transportat în comparație cu cei convenționali.