Facilități de comunicare pentru contribuabilii înscriși în Spaţiul Privat Virtual de la Fisc

0
1176


Fiscul oferă contribuabililor posibilitatea de a accesa informațiile despre vectorul fiscal, declarațiile depuse sau situația obligațiilor fiscale de plată. Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vrancea a anunțat că serviciul „Acces controlat la dosarul contribuabilului” a fost integrat în Spațiul Privat Virtual, serviciu disponibil și pentru persoane juridice începând cu luna iunie 2017. Finanțiștii precizează că, în vederea accesării serviciului Spațiul Privat Virtual, posesorii de certificate digitale calificate vor completa formularul C800 „Cerere de aderare la SPV”, „document  reprezentând manifestarea neechivocă a voinței contribuabilului de utilizare a acestui serviciu de comunicare a actelor administrative”. Persoanele înscrise pe Spațiul Privat Virtual beneficiază de mai multe documente, fără să fie nevoie să se deplaseze la ghișeele fiscului. Astfel, la cererea persoanei, contribuabilii beneficiază de situația obligațiilor fiscale de plată conform fișei pe plătitor.
    Finanțiștii precizează însă că această fișă nu este un act administrativ fiscal, „ci un document intern, utilizat de funcționarii organelor fiscale în activitatea de administrare a creanțelor fiscale și folosește în analiza declarațiilor și stingerea obligațiilor de plată. Prin urmare, acest document nu poate fi folosit decât în relația cu administrația fiscală, în vederea punerii de acord a evidenței fiscale cu cea contabilă!”. De asemenea, tot prin SPV mai pot fi obținute documente precum „Certificatul de atestare fiscală”, „Certificatul de cazier fiscal”, „Opinie privind aplicarea legislației fiscale”, „Răspunsul la sesizări, petiții, reclamații, cereri de audiență”, „Adeverință prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului”, „Istoricul acțiunilor și Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spațiul privat virtual»” sau documentul de soluționare a cererii de ajutor de stat. „Contribuabilii care doresc informații suplimentare privind modalitatea de completare a cererii de înrolare în Spațiul Privat Virtual pentru posesorii de certificat digital calificat le pot obține consultând Ghidul elaborat de ANAF în acest sens, disponibil la următoarea adresă:  https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/AplicatiiDec/Instructiuni_SPV_PJ_29052017.pdf, precizează AJFP Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here