În spatele celor mai multe dintre invenții se află numeroase eșecuri. Adeseori uitate de creatorii lor, astfel de obiecte au fost scoase din depozite și reunite în orașul Helsingborg din Suedia, unde sunt expuse începând de miercuri în cadrul unui muzeu dedicat eșecurilor comerciale, informează cnewsmatin.fr. „Obiectivul muzeului este de a arăta că inovația are nevoie de eșecuri. Dacă ne temem de eșec, atunci nu putem să existăm”, a declarat fondatorul „Museum of failure” („Muzeul eșecurilor”), Samuel West, pentru a-și justifica demersul.
Doctor în psihologia organizațiilor, Samuel West este foarte interesat de maniera în care companiile își administrează eșecurile. „Vreau să încurajez organizațiile să învețe mai bine de pe urma eșecurilor, nu doar să le ignore și să pretindă că ele nu s-au petrecut niciodată”. Expertul suedez consideră că „modul în care o organizație își administrează rateurile este esențial pentru creativitatea ei” și dorește să sensibilizeze societatea în privința importanței eșecurilor și a acceptării lor. „Să sancționezi pe cineva pentru că s-a înșelat este contraproductiv”, a adăugat Samuel West.
Pentru a-și promova ideile și pentru a combate tabuul ratării, Samuel West a selectat eșecurile comerciale ale marilor companii din domeniul consumului mondial. În muzeul din Helsingborg sunt expuse produse insolite, precum Coca-Cola Blak (o rețetă cu cafea, cu un ambalaj maroniu, comercializată în 2006 și retrasă din circulație după trei ani), Google Glass (un eșec comercial din cauza lipsei progresului tehnologic și a prezenței unei camere foto-video, care încălca principiul respectării vieții private), un Apple Newton (strămoșul produsului iPad, uitat în prezent de toată lumea) și „Bic for her” (un pix creat de compania Bic și destinat fetelor, care nu prezenta însă niciun element specific care, eventual, ar putea fi asociat scrisului feminin, deși produsul se plasa pe piața feminină).