Ediția: Duminică 3 noiembrie 2024 Nr. 6749
Ediția: Duminică 3 noiembrie 2024 Nr. 6749

GAURĂ de peste două milioane de lei la Primăria Nereju, după ce sătenii nu au declarat peste PATRU SUTE de mijloace de transport


Curtea de Conturi a găsit o gaură de peste două milioane de lei la Primăria Nereju, unde locuitorii comunei nu au înregistrat peste patru sute de mijloace de transport. Nu a fost singura comună unde au fost identificate asemenea probleme cu înmatricularea mijloacelor de transport, însă aici se pare că este cea mai mare sumă constatată. Viceprimarul de la Nereju, Răduță Bozgonete spune că oamenii nu au venit să declare autovehiculele deținute, iar la nivelul Primăriei nu a existat o persoană care să aibă în atribuții doar încasarea taxelor și impozitelor locale deoarece angajările pe posturi au fost blocate în ultimii ani. Abia la sfârșitul anului trecut s-a reușit angajarea unei persoane la Serviciul Taxe și impozite din Nereju.
    Raportul Curții de Conturi arată că doar la Nereju au fost identificate 417 mijloace de transport (autovehicule și remorci) deținute de persoane fizice și juridice, înmatriculate conform evidenței Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor Vrancea, dar pentru care nu au fost stabilite și înregistrate în vederea încasării, obligațiile fiscale, respectiv impozitul pe mijloacele de transport datorate bugetului local. Valoarea impozitului pe mijloacele de transport nestabilite, neînregistrate și neîncasate se ridică la suma de 2,02 milioane lei, adică aproape jumătate din bugetul comunei în anul 2014, respectiv mai mult decât dublul veniturilor proprii realizate la acest buget, care au fost în sumă de 883 mii lei. „Pentru înmatricularea mijloacelor de transport achiziționate, contribuabilii în cauză au achitat la entitate contravaloarea taxei de înmatriculare și au beneficiat de ștampila primăriei pe fișa de înmatriculare, dar ulterior operațiunii nu au depus declarații fiscale precum și copii ale documentelor prevăzute de lege (carte de identitate, factura, contract de vânzare), în vederea stabilirii impozitului anual pe mijlocul de transport cuvenit bugetului local. Cu toate acestea, salariații cu atribuții din compartimentul de specialitate nu au notificat aceste persoane în vederea îndeplinirii obligațiilor declarative prevăzute de lege și nici nu au luat alte măsuri de impunere potrivit prerogativelor stabilite prin Codul de procedură fiscală”, se arată în raportul Curții de Conturi.
    Viceprimarul de la Nereju, Răduță Bozgonete, a explicat că s-a ajuns în această situație pentru că oamenii nu au venit să declare la primărie toate mijloacele de transport pe care le dețin. El a afirmat că suma de peste două milioane de lei va fi redusă pentru în această primăvară se acordă o scutire de circa 70% din majorările de întârziere, în urma aplicării unei ordonanțe de urgență din 2015 privind acordarea unor facilități fiscale. „Este vorba despre camioane, remorci. Noi nu aveam o situație pentru că oamenii nu au venit să le declare la primărie. Cei de la Curtea de Conturi au venit cu o situație de la Înmatriculări și au verificat care mai sunt în circulație. Pentru noi era dificil să facem acest lucru deoarece nu am avut nici un angajat care să lucreze doar la taxe și impozite. Abia la sfârșitul anului trecut am angajat o persoană care să se ocupe doar de acest lucru. În anii trecuți acest post a fost blocat, nu am putut angaja pe nimeni, și atribuțiile i-au fost date unei persoane care se ocupa și de urbanism”, ne-a spus viceprimarul Bozgonete.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?