Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

Contenciosul a încărcat volumul de activitate la Tribunalul Vrancea


    Peste 14 mii de cauze au avut de soluționat magistrații Tribunalului Vrancea anul trecut. Cele mai multe dintre dosare au fost pe rolul Secției a II-a Civil de Contencios Administrativ Fiscal. Peste zece mii de dosare au și fost soluționate în 2013.

    Magistrații Tribunalului Vrancea au avut de soluționat, anul trecut, 14.581 de cauze, cu aproximativ 3% mai puțin decât în anul precedent. O mare parte dintre acestea, respectiv 9.084, au fost dosare noi. Cele mai multe dintre cauzele nou intrate anul trecut pe rolul Tribunalului Vrancea au ajuns pe masa judecătorilor de la Secția II Contencios Administrativ Fiscal. Magistrații vrânceni au reușit să soluționeze, anul trecut, 11.762 dintre dosarele care au rulat pe rolul instanței. „Din totalul de 14.581 de cauze de soluționat aflate pe rolul Tribunalului Vrancea în 2013, au rămas nesoluționate în stoc 2.819 cauze, număr în care sunt cuprinse și cele 174 dosare suspendate pentru diferite motive, dar și dosarele înregistrate în ultima perioadă, care nu au avut niciun termen de judecată programat în 2013”, se arată în raportul de Bilanț al Tribunalului Vrancea.
    Secția II Civilă și de Contencios Administrativ Fiscal a fost cea mai încărcată la nivelul instanței. Pe rolul acestei secții au rulat, în 2013, peste 10.000 de dosare. Mai bine de jumătate au fost cauze noi, intrate anul trecut, respectiv 6.005. „Încărcătura pe judecător la nivelul Tribunalul Vrancea a fost în anul 2013 de 833 cauze/judecător, la calculul acesteia avându-se în vedere compunerea completelor colegiale de câte 2 judecători din stadiul procesual apel și recurs de câte 3 judecători”, se arată în același document.
    Față de anul 2012, operativitatea judecătorilor de la Tribunalul Vrancea a crescut, de la 73,41 % la 78, 63%. Din cele 10.958 dosare soluționate de Tribunalul Vrancea, 10.177 au fost soluționate în mai puțin de șase luni, ceea ce reprezintă un procent de 92,87%. Alte   628 dosare au fost soluționate într-un interval cuprins între 6 și 12 luni, iar 153 dosare au fost soluționate într-un interval mai mare de un an.
    În 2013, magistrații Secției Penale a Tribunalului Vrancea au pronunțat 864 de hotărâri, inclusiv privind verificarea măsurilor preventive. Dintre acestea, au fost atacate un număr de 294 de hotărâri, ponderea atacabilității fiind de 34,03%. La Secția I Civilă a Tribunalului Vrancea, dintr-un număr total de 2.328 hotărâri pronunțate, au fost atacate 465, corespunzător unei ponderi de 19,97%. La Contencios s-au pronunțat 8.570 de hotărâri, fiind atacate 3.101 dintre acestea, ponderea atacabilității fiind de 36,18%. „La nivelul Tribunalului Vrancea indicele de desființare (…) este de 3,97%, față de 5,24% cât era în anul 2012. (…) Indicele de menținere la nivelul instantei, reprezentând numărul hotărârilor pronunțate de Tribunalul Vrancea (inclusiv cele pronunțate pe parcursul procedurii insolvenței, precum și cele privind măsurile preventive), care au rămas nemodificate, fie datorită neatacării cu o cale de atac, fie datorită respingerii acestora, este de 96,03%”, se menționează în raportul de bilanț al Tribunalului Vrancea.

24 de grefieri la 27 de judecători

    În ceea ce privește situația resurselor umane, Tribunalul Vrancea a funcționat cu schema completă în privința judecătorilor și a personalului auxiliar. Doar în cadrul departamentului economico-financiar există un post vacant de consilier principal. „Relativ la personalul auxiliar de specialitate, cu specială referire la compartimentul «grefă» se poate constata existența unui dezechilibru între numărul de grefieri de ședință și numărul de judecători – sunt 24 de grefieri de ședință și 27 de judecători. În condițiile în care pentru o funcționare optimă a compartimentelor judiciar socotim că se impune asigurarea unei scheme de personal în privința grefierilor de ședință în corespondență de 1-1 cu judecătorii; schema de personal a compartimentului «grefă» urmând a include 27 grefieri de ședință pe lângă grefierii care ocupă funcții de conducere și cei cu activități delegate la compartimentele specializate (statistică, birou executări penale etc.)”, s-a consemnat în raportul de bilanț.

Judecătoria  Adjud va fi reparată

   În privința resurselor materiale, anul trecut, Tribunalul Vrancea și instanțele din circumscripția sa au primit prin transfer de la Ministerul Justiției 7 stații de lucru, 5 imprimate, achiziționate de minister în contextul implementării Noului Cod de procedură civilă. „De asemenea, în anul 2013 a fost realizat DALI-ul pentru lucrările de reparații capitale la Judecătoria Adjud. Secția a II-a Civilă a fost dotată cu un sistem de avertizate incendiu, iar sistemul antiefracție a fost conectat la dispeceratul de jandarmi”, se mai arată în raportul de bilanț.
   În același document se mai precizează și că în anul 2014 se dorește finalizarea  fazei de proiectare a lucrărilor de reparații capitale la sediul Judecătoriei Adjud și, în limita alocațiilor bugetare, se dorește demararea procedurii de achiziție de lucrări.

Noul sediu a crescut cheltuielile

    Noul spațiu în care își desfășoară activitatea magistrații Tribunalului Vrancea a generat și unele cheltuieli bugetare mai mari anul trecut. „Creșterea cheltuielilor bugetare față de anul 2012 sunt consecința creșterii cheltuielilor cu utilitățile, ca urmare a faptului că în noul spațiu funcționează sisteme moderne de tratare și ventilare a aerului, creșterea cheltuielilor cu onorariile din oficiu ca urmare a implementării procedurii privind plata onorariilor din oficiu, creșterea costurilor materialele cu caracter funcțional ca urmare a intrării in vigoare a Noului Cod de Procedură Civilă. De asemenea, se constată o scădere a costurilor cu telefonia și acele materiale și servicii indirecte în activitatea de justiție, ca urmare fie a unei politici de reducere a costurilor, fie a nealocării de fonduri de către ordonatorul principal de credite. În prezent ponderea cea mai mare în totalul cheltuielilor o reprezintă onorariile din oficiu, cheltuielile cu utilitățile (77%) și materialele cu caracter funcțional (12%). În consecință, bugetul alocat pentru anul 2013 a fost un buget de austeritate”, prevede raportul de bilanț al Tribunalului Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?