Ediția: Vineri 7 februarie 2025 Nr. 6810
Ediția: Vineri 7 februarie 2025 Nr. 6810

GALERIE FOTO: Mai puţini pompieri, mai multe intervenţii


   Pompierii vrânceni și-au prezentat ieri, activitatea pe anul 2011, în sala de ședințe a Inspectoratului Åžcolar Județean. Deși anul trecut, ISU Vrancea a rămas fără mulți angajați ca urmare a disponibilizărilor și a demisiilor, cei rămași au reușit să facă față numărului mare de intervenții.
Inspectorul șef al ISU Vrancea, locotenent – colonel Flaviu Chiscop a precizat că anul trecut, prin demersurile intreprinse și cu sprijinul organelor administrației publice centrale și locale, s-a reușit înființarea Punctului de lucru Soveja, în subordinea Stației de Pompieri Panciu, care a fost operaționalizat începând cu 1 mai 2011.
   De asemenea, începând cu data de 7 septembrie 2011, în cadrul ISU Vrancea a fost operaționalizat Dispeceratului Integrat ISU-SMURD – Ambulanță. „Aceste aspecte au asigurat o creștere a capacității de răspuns în situații de urgență a Inspectoratului și o coordonare mai eficientă a forțelor de intervenție proprii și a celor cu care se cooperează. În anul 2011, Inspectoratul pentru Situații de Urgență «Anghel Saligny» a trecut printr-un proces de restructurare în urma căruia un număr de 19 cadre militare au fost trecute în rezervă, iar la 2 gradați voluntari le-au încetat contractele individuale de muncă”, a spus locotenent colonel Flaviu Chiscop.
   În 2011, serviciile profesioniste, voluntare și private pentru situații de urgență, populația și personalul de la locul de muncă au intervenit la un număr de 3.308 acțiuni, față de 2.541 în anul 2010. 379 dintre acestea au fost la stingerea incendiilor, 1.928 pentru ajutor medical de urgență, 14 la protecția mediului, 27 de intervenții la descarcerare, 52 la asistența persoanelor și altele.
   Pompierii spun că în urma intervențiilor la incendii au fost salvate: 4 persoane, 120 animale și bunuri materiale în valoare de 56.465.233 lei. În ceea ce privește efectele negative ale incendiilor, au fost înregistrate 5 decese, iar 7 persoane au fost rănite. Pagubele materiale au fost estimate la 7.239.870 lei.

Greutăți în organizarea și desfășurarea misiunilor

   Pompierii au întâmpinat și greutăți în organizarea și desfășurarea misiunilor. Acestea au fost determinate de îndeplinirea, prin cumul sau împuternicire, a atribuțiilor specifice unor funcții vacante, lipsa unor spații adecvate numărului de personal și volumului activităților desfășurate în cadrul tuturor structurilor funcționale, insuficiența resurselor financiare alocate prin buget, raportate la nevoile instituției, vechimea ridicată a parcului de autovehicule, dar și dotarea insuficientă cu echipamente/tehnică de calcul. Acestea creează uneori dificultăți în operativitatea întocmirii unor documente privind îndeplinirea atribuțiunilor specifice. De asemenea, pompierii spun că nu au medic pentru medicina muncii, nu au un ofițer psiholog și nici asistent medical principal.
   Anul acesta, pompierii și-au propus să intensifice acțiunile de informare preventivă a cetățenilor județului Vrancea prin mediatizarea măsurilor de prevenire și a regulilor de comportare în situații de urgență, să îmbunătățească  modul de acțiune și concepția privind gestionarea situațiilor de urgență, dar și să continue procesul de profesionalizare și perfecționare a personalului.
   Totodată, aceștia vor să continue colaborarea cu Consiliul local și Primăria comunei Vulturu privind asigurarea condițiilor necesare înființării unui punct de lucru, pentru micșorarea timpului de răspuns în situații de urgență la nivelul localității Vulturu și a comunelor învecinate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?