Ediția: Miercuri 11 Iunie 2025 Nr. 6896

USL propune „turismul fără constrângeri“


Uniunea Social Liberală a lansat, vineri, la Mamaia, vi-ziunea USL pentru turism, proiect în care se menționează crearea unui minister al Turismului, dar și adoptarea unei legi specifice acestui domeniu. La eveniment participă liderii celor trei formațiuni componente ale Uniunii, președintele PSD, Victor Ponta, liderul PNL, Crin Antonescu și cel al PC, Daniel Constantin.
Potrivit documentului, prezentat de vicepreședintele PSD Constantin Niță, crearea unui Minister al Turismului are ca principale obiective elaborarea unei strategii naționale logice, unitare și coerente de dezvoltare a turismului și de promovare a României ca destinație, definirea unui produs turistic național.

Legea Turismului ar urma să prevadă măsuri cu privire la pregătirea profesională și învățământului de specialitate, măsuri privind activitatea de autorizare și control, măsuri privind facilitățile fiscale pentru investițiile în turism, măsuri privind parteneriatele public-private în domeniul promovării turistice pe plan extren.
USL are în vedere, la capitolul ‘măsuri de stimulare a turismului pe litoralul românesc’ și un program de tipul ‘Prima piscină’, cu o cofinanțare de la bugetul de stat.

Totodată, USL propune ca măsuri de stimulare a turismului scutirea de impozit pe profit pe o perioadă de trei ani pentru investiții noi în cluburi de turism (hoteluri, spa, agrement, restaurante, etc) pentru parcuri tematice de distracție și echitație, iar pe o perioadă de cinci ani, pentru investiții în tursimul balnear. În proiectul Uniunii care vizează turismul se mai menționează faptul că plajele vor rămâne în proprietatea Consiliilor locale și vor fi date hotelurilor în regim de comodat.
‘Agenții economici vor fi obligați să întrețină plajele conform clasificărilor hotelurilor și prin respectarea standardelor de calitate aferente’, se mai precizează în documentul USL.
Uniunea are în vedere și alocarea unor ‘sume anuale consistente’ pentru promovarea litoralului românesc pe piața internă.

Programul Uniunii cuprinde și ‘o nouă abordare’ a litoralului românesc, respectiv ‘turism fără constrângeri’, prin care se dorește ca litoralul să fie promovat ‘ca o destinație fără multe reguli și constrângeri pentru turiști, o ofertă alternativă față de restul Europei’, cu statut de zonă liberă pentru cazinouri, dar și ‘fără restricții legate de fumat’.
La capitolul facilități pentru atragerea turiștilor străini, USL propune acordarea unei prime de incoming agențiilor și tour-operatorilor ce aduc turiști străini (deductibilă din impozitul pe profit), redu-cerea la minim a timpului și a formalităților de acordare a vizelor pentru turiștii ce provin din țările țintă – Asia, Orientul Mijlociu și spațiul ex-societic, dar și sprijin financiar pentru companiile aeriene ce deschid rute spre/dinspre țările țintă.
Promovarea pe piața externă a turismului românesc se va face și în funcție de zona de unde provin turiștii. Astfel, pentru Europa se vizează distracția, serviciile all-inclusive, restricții puține, pentru țările arabe, Turcia, țările din spațiul ex-sovietic – distracție, jocuri de noroc, iar pentru Å¢ările asia-tice – distracție, istorie, cultură.
Viziunea USL pe turism începe cu un capitol denumit ‘Diagnoză sau dezastrul guvernării în turism’, unde se menționează faptul că, ‘deși a primit mulți bani de la bugetul de stat, turismul românesc este în moarte clinică’.

‘Turiștii străini scad de la an la an, iar Elena Udrea se laudă doar cu…un charter din Germania pe Litoralul românesc’, se mai menționează în programul USL.
Opoziția acuză faptul că turismul românesc aduce venituri la bugetul de stat mai mici decât în țările UE și că România se află pe ultimul loc în Uniune la capitolul tu-rism. ‘România a înregistrat în 2010 cea mai mare scădere din UE a numărului de înnoptări în unități turistice. Ultimii 2 ani au adus scăderea numărului de turiști în România cu 28%. În acest timp, Austria vrea să ajungă la un milion de înnoptări ale turiștilor români’, se mai arată în proiectul USL pentru turism.

Uniunea acuză și faptul că România nu are un brand pentru români, dar și că programele sociale (litoralul pentru toți) ‘nu au fost deloc promovate în ultimii trei ani, deși în perioada de criză acestea ar fi fost relativ ușor de vândut’.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?