Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608

Întorşi în ţară, seniorii Crucii Roşii spun: „Vom merge din nou în excursie!“

Reprezentanții Filialei de Cruce Roșie Vrancea au povestit, ieri, în cadrul unei conferințe de presă toată aventura lor prin țările Europei. Plecați pe 9 mai într-un tur al bătrânului continent, membrii „Clubului Seniorilor” împreună cu oficialii instituției de caritate aveau să pățească evenimente care mai de care mai teribile. Unul dintre seniori a rămas într-o catedrală din orașul Metz mai mult timp pentru a se ruga, pierzându-se astfel de restul grupului. După ce a alarmat „familia” Crucii Roșii Vrancea, acesta s-a descurcat cumva și a ajuns până la Paris unde s-a reîntâlnit cu grupul de care se pierduse. La Paris, mai mulți seniori au fost atacați de un grup de cetățeni parizieni și le-au fost furate gențile. Din cauza acestei întâmplări șapte dintre persoanele care au plecat în călătorie au hotărât să se întoarcă în țară cu avionul. Cu nervii încercați la maxim, restul excursioniștilor au decis să își continue călătoria. Odată ajunși la Bruxelles, Belgia aceștia s-au cazat la un hotel urmând ca în ziua următoare să plece spre alte orașe. Dimineață, când să se urce în autocar ia autocarul de unde nu-i. Unii se gândeau că șoferul a făcut o glumă proastă, alții se gândeau că poate a fost parcat în loc nepermis și a fost ridicat. „Am rămas blocați când am văzut că autocarul nu mai era în parcare. Nici poliția locală și nici măcar Crucea Roșie Bruxelles nu ne-au ajutat. În schimb trebuie să le mulțumesc celor care ne-au întins o mână de ajutor. Consulatul, Ambasada și chiar Mihaela Geoană, președintele Crucii Roșii Române sunt doar câțiva dintre cei care ne-au fost aproape și le mulțumesc pe această cale. De asemenea, patronul firmei care ne-a asigurat transportul a trimis un autocar în 36 de ore cu care ne-am continuat excursia. În ciuda tuturor întâmplărilor neplăcute toți vrem să mergem iar în excursie”, a declarat Rodica Davidean, directorul Filialei de Cruce Roșie Vrancea.

„Nici europenii nu sunt mai buni decât noi românii”

Dumitru Moisă, președintele interimar al instituției a spus că tot mai bine este la noi în țară. „După acest șir de întâmplări putem spune că acești europeni la nivelul cărora încercăm să ajungem au și ei părțile lor proaste. Nu sunt toți cinstiți și nici nu sunt săritori. Totodată pot spune că întreg grupul am format o familie și îmi doresc să mai existe acest club al seniorilor și atunci când eu voi fi de vârsta lor”, a spus Dumitru Moisă. Despre autocar nu se știe încă nimic și poate nici nu se va mai afla vreodată, în condițiile în care mașina ambasadorului nostru la Bruxelles a fost furată de un an și nici acum nu a fost găsită. În autocar  erau multe echipamente și veste ale Crucii Roșii dar și o parte din bagajele oamenilor. Cărți, dvd-uri cu muzeele pe care le-au vizitat și suveniruri sunt obiectele pe care le-au pierdut excursioniștii dar trecând peste necaz toți au spus că vor merge din nou cu prima ocazie. „Este păcat să nu putem să ne bucurăm de astfel de excursii nici acum, la vârsta pe care o avem. Trebuia să ieșim din țară când eram tineri când ne țineau picioarele, când eram mai în putere dar este bine că măcar acum se poate ieși. Tocmai din acest motiv vom mai merge în excursii”, a spus Rodica Åžoană, membru al Crucii Roșii Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?