Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

„Educaţia, o cale de combatere a sărăciei şi excluziunii sociale”


Sala Media a Liceului Teoretic „Ioan Slavici” din Panciu a găzduit, ieri, activitatea inti-tulată „”Educația, o cale de combatere a sărăciei și excluziunii sociale”, propusă de elevii clasei a X-a D, coordonați de profesoara Luminița Cociorbă. La eveniment au participat elevi și cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” din Focșani, împreună cu care gazdele derulează, în parteneriat, un proiect educațional care are ca obiectiv general optimizarea calității procesului instructiv-educativ în liceele partenere, prin promovarea schimbului de experiență în domeniul istoriei și educației.
În deschidere, echipa de liceeni voluntari la Asociația „Rom pentru Rom” din localitate a povestit asistenței despre acțiunile desfășurate săptămânal în cadrul Centrului Educațional de Zi „Pinochio”, ai căror beneficiari sunt copiii proveniți din familii cu situație financiară precară și pe care îi ajută, în permanență, să se integreze social prin intermediul jocurilor educative și al acti-vităților de alfabetizare. Expunerea a fost însoțită de proiecția unor imagini semnificative de la aceste acțiuni.
În partea a doua a activității, liceenii au fost invitați să arate care sunt principalele cauze ale sărăciei și ce soluții propun pentru eliminarea acesteia. În opinia elevilor, lipsa educației și a pregătirii profesionale, la care se adaugă rasismul, șomajul și lipsa unor venituri sigure conduc la discrepanțe sociale și sărăcie. Ei au afirmat că, pentru înlăturarea acestora, la nivel planetar se impune crearea unui sistem multicultural în care să fie acceptate toate rasele umane, iar la nivel local să se înființeze mai multe centre sociale pentru ajutorarea persoanelor sărace.
Åži următoarea etapă a activității a avut tot un caracter interactiv, liceenii fiind antrenați în două jocuri educative care au urmărit evidențierea comportamentului pe care îl manifestă, în mod obișnuit, față de cei din jur, pornind de la atitudinea acestora față de ei. Aceștia s-au simțit acceptați sau, dimpotrivă, ignorați, în funcție de stările exprimate de persoanele din fața lor, iar în final au arătat că tot educația, respectiv lipsa ei, determină o asemenea stare de fapt. „Prin intermediul activității noi am vrut să arătăm că, în realitate, sărăcia ține de atitudine, că ea nu înseamnă, neapărat, lipsuri materiale, ci și lipsa unei educații a individului. De asemenea, am urmărit responsabilizarea comună și participarea la lupta contra sărăciei, punând accentul atât pe acțiunile colective, cât și pe cele individuale”, a  concluzionat profesoara Luminița Cociorbă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?