Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612

Vulcanii de pe Venus, activi în continuare

Datele științifice transmise de sonda europeană Venus Express sugerează faptul că vulcanii de pe planeta Venus sunt în continuare activi, informează bbc.co.uk. Scurgerile relativ recente de lavă au fost identificate la suprafața planetei cu ajutorul instrumentelor de la bordul sondei Venus Express, care folosește razele infraroșii. Aceste scurgeri de lavă au o compoziție chimică diferită de materialul din care este compusă suprafața din zonele învecinate. Oamenii de știință de la Jet Propulsion Laboratory din California, un laborator al NASA, spun, într-un studiu publicat în revista Science, că acești vulcani au erupt în urmă cu 2,5 milioane de ani și că este foarte posibil ca aceste zone să fie în continuare active. Existența unor vulcani activi pe Venus constituie o chestiune larg dezbătută în ultimii ani de oamenii de știință. Cercetătorii au afirmat că o planetă moartă din punct de vedere geologic ar trebui să prezinte mult mai multe cratere provocate de meteoriți. Anumite procese de pe Venus au remodelat însă suprafața acestei planete. Oamenii de știință consideră că vulcanii sunt responsabili de aceste remodelări ale scoarței, chiar dacă rezultatele apar într-un ritm destul de lent.