Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608
Ediția: Vineri 19 aprilie 2024 Nr. 6608

Cazierul fiscal arma secretă pentru disciplinarea afacerilor


Normele metodologice de aplicare ale Ordonanței 75/2001 privind organizarea și funcționarea cazierului fiscal au fost aprobate de Guvern săptămina trecută, cazierul fiscal urmind a fi operațional după data de 1 aprilie a.c. Certificatul de cazier fiscal trebuie prezentat de către persoanele fizice sau juridice care doresc să inființeze firme sau asociații, precum și de către persoanele care solicită autorizarea pentru exercitarea unor activități independente. Inițiativa legislativă urmărește să creeze un sistem de evidență a contribuabililor, persoane fizice și juridice, care au săvirșit fapte sancționate de legile financiare sau vamale. Cazierul va cuprinde infracțiunile privind evidența contabilă, cu scopul de a impiedica verificările financiar-contabile, sustragerea de la plata impozitelor, taxelor și a contribuțiilor prin neinregistrarea unor activități. Potrivit Ordonanței 75/2001, in cazierul fiscal se vor inscrie și sancțiunile primite de contribuabili și măsurile de executare silită. De asemenea, se vor inregistra și mențiuni referitoare la cei care cesionează acțiuni, fapt benefic mai ales in cazul firmelor cu datorii la bugetul de stat, aduse in stare de faliment de patronii care „scapă” de ele, ulterior. Acest certificat va fi valabil 30 de zile, de la data emiterii, și se va elibera in cel mult 10 zile de la data depunerii cererii fiind „o dovadă de bună purtare” a respectivului agent economic. in cazuri de urgență certificatul de cazier fiscal poate fi eliberat in cel mult trei zile dar se va plăti o taxă de timbru majorată cu 100%. inscrierea datelor se face avind la bază hotăririle judecătorești definitive și a documentelor intocmite de fisc și alte instituții din subordinea Ministerului Finanțelor Publice, cum ar fi Vama. De asemenea se vor putea adăuga noi date la cazierul fiscal dacă Poliția va aduce noi date privind persoana sau firma vizată de controlul inspectorilor de la finanțe. Cazierul va putea fi șters numai in momentul in care s-a obținut o reabilitare in justiție sau faptele comise nu mai sint sancționate de lege. Datele vor rămine in cazier timp de 10 ani și vor putea radiate doar după această perioadă sau in cazul decesului contribuabilului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?