Ediția: Miercuri 24 aprilie 2024 Nr. 6611
Ediția: Miercuri 24 aprilie 2024 Nr. 6611

Factură CUP cit o garnitură de tren


O familie formată din două persoane s-a trezit că are de plătit mai bine de 20 de vagoane de apă rece, pe luna septembrie, cantitate pe care cu siguranță ar fi consumat-o in cițiva ani buni. Războiul dintre focșăneni și Compania de Utilități Publice a intrat intr-o nouă fază după ce fostul IGO a tranferat secția de termoficare către ENET. Motivele pentru care mai toată lumea se plinge de CUP sint legate de cantitățile astronomice de apă rece pe care societatea le facturează la Paușal. Culmea este că același lucru se intimplă și in cazul apartamentelor unde sint montate apometre, astfel că departamentul de relații cu publicul de la CUP este luat cu asalt de persoanele nemulțumite. Marea majoritate a celor care s-au dus cu jalba-n proțap la fostul IGO nu sint nemulțumiți de răspunsurile pe care le primesc de la CUP deoarece in mai toate cazurile se aruncă pisica in curtea asociațiilor de proprietari sau a celor de locatari și a eventualelor pierderi de la subsol. „Sint cu totul nemulțumit și afectat financiar de către CUP prin faptul că, in luna septembrie am primit factura pentru consumul a nu mai puțin de 205 metri cubi de apă rece. Efectiv nu cred că este posibil așa ceva chiar dacă ar curge robinetul zi și noapte fără oprire. Consider că facturarea unei asemenea cantități de apă este o eroare foarte mare din partea regiei mai ales că in intervalul dintre lunile mai și august factura a cuprins cantități cuprinse intre 16-90 metri cubi. in apartament locuim două persoane, avem servici și nu stăm prea mult pe acasă”, ne-a declarat Doru Voicu din Focșani. Familia mai sus amintită a avut parte, in luna septembrie, de o factură care arăta că au de plată la CUP nu mai puțin de 3,7 milioane lei. Din această sumă cea mai mare parte era alocată apei reci, adică 205 metri cubi pe care cele două persoane trebuie să achite ceva mai mult de 2,5 milioane lei. Cantitatea mai sus amintită este echivalentul a peste douăzeci de vagoane de apă și este greu de crezut că o familie de două persoane ar fi putut consuma atit. Zeci de metri cubi de apă in spatele locatarilor O situație similară există de mai multă vreme la blocurile de pe strada Cezar Bolliac, la unele scări ale imobilelor din zonă existind mari diferențe intre cantitățile declarate de administrator și cele facturate de CUP. „Pot să vă spun că la una dintre scări există o diferență de 145 metri cubi de apă rece intre ce am declarat eu la CUP și ce s-a facturat. Nu știm deocamdată de unde provine acestă cantitate, dar toți locatarii au fost de acord să facem o nouă verificare a cantităților declarate cu ceea ce este inregistrat pe apometre. Nu au fost nici un fel de probleme cu conducta de apă rece de la subsol și nu reușim să ințelegem de unde această diferență”, ne-a spus Amalia Zbirciog, administrator in zona străzii Cezar Bolliac. Culmea este că regia a trimis adminstratorului o adresă prin care se sesizează faptul că intre cantitatea totală declarată și ceea ce a citit salariatul regiei de la apometrul de scară este o diferență de 145 metri cubi și se spune că va veni cineva să vadă care este cauza. CUP aruncă pisica in curtea administratorilor Evidențele CUP arată că, din 20 de apartamente de pe scara unde locuiește Doru Voicu, doar două sint necontorizate iar unul dintre ele este chiar a celui care a intocmit sesizarea către reporterii „Monitorului de Vrancea”. Pentru luna amintită scriptele CUP confirmă faptul că a fost vorba despre 145 metri cubi care nu se regăsesc in declarațiile administratorilor. Tot din in actele regiei reiese că administratorul a raportat, in cazul unei familii care locuiește in apartamentul 5, o regularizare de minus 82 metri cubi. Un simplu calcul matematic arată că este vorba despre o diferență de 227 metri cubi, care are toate șansele să se regăsească in factura familiei Voicu. „La apartamentul 5, unde locuiește Silvia Ghimpu, a fost transmis un minus de 82 metri cubi. Este o cantitate foarte mare și cred că nu a fost repartizată echitabil intre locatari. Poate administratorul a crezut că cei 82 metri cubi vor fi scoși din buzunarul CUP, lucru care nu se poate intimpla. Domnul Voicu ar trebui să stea liniștit deoarece ar trebui să primească o regularizare in minus din partea comitetului asociației. Dacă așa ceva nu se intimplă noi nu putem face nimic deoarece nu ne putem substitui acestui organism. Degeaba va veni la noi să-și rezolve problema deoarece nu sint atribuțiile noastre”, a afirmat Dan Iorgulescu, directorul tehnic al CUP R.A. Focșani. Se caută vinovații Potrivit consilierului local Ion Vlase care este și președintele Uniunii Asociațiilor de Locatari din Focșani diferențele uriașe inscrise pe facturi se datorează atit proprietarilor de apartamente cit și administratorilor. „in primul rind este vorba de faptul că familiile care au apometru in apartamente nu declară cinstit consumul de apă. Vina admistratorului apare atunci cind nu verifică in fiecare lună și la fiecare apartament consumul pe care il are. Ar mai putea fi cazuri in care se constată defecțiuni la subsol pe care locatarii trebuie să le repare”, ne-a spus Ion Vlase. La ora actual, in Focșani există, cel puțin teoretic, trei tipuri de scări și anume cele contorizate in totalitate, parțial sau scări unde in apartamente nu există nici un apometru. Problemele apar mai ales in ultimele două cazuri iar cei necontorizați spun că facturile lor sint incărcate cel mai mult de către CUP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?